Platja d'Aro. Nou local d’ús municipal a S’Agaró

Aprovat el conveni entre el Bisbat de Girona i l’Ajuntament de Castell d’Aro, Platja d’Aro i S’Agaró per a la cessió al consistori per al termini d’un any de l’església del Pla de Sant Pol, ara sense ús religiós, per organitzar-hi activitats culturals, veïnals i socials. L’acord preveu pròrrogues anuals, però ambdues entitats tenen la voluntat de pactar-ne una adquisició definitiva de l’espai per part de l’Ajuntament en el termini d’un any.

El local ara desafectat després de dos anys sense culte, és de planta baixa i mesura 121 m2 i està vinculat a la construcció l’any 1994 de 18 habitatges de 70 m2 de caràcter social a càrrec de la Fundació Família i Benestar Social del Bisbat de Girona en uns terrenys municipals amb la voluntat de compensar en el seu moment la manca d’habitatge lliure i d’iniciativa privada a preus assequibles en el marc d’una població de marcat esperit turístic.

A partir d’ara el municipi i especialment la vila de S’Agaró guanyen un nou espai per a l’ús ciutadà, en un nucli mancat d’aquest tipus de local, ja que l’edifici de Ca La Generosa està destinat actualment al servei de Correos i els estudis i oficines de Televisió Costa Brava. L’Ajuntament en retirà els elements religioso i podrà fer-ne ús per a activitats que organitzi directament o bé cedir-lo a entitats locals, i n’assumeix les despeses corrents i ordinàries, i també de gestió, conservació i manteniment.