Blanes. L’Ajuntament de Blanes ha rebut 385 sol·licituds de Beques Menjador Escolars pel curs 2020-2021

Durant el passat mes de juny l’Ajuntament de Blanes ha tingut en funcionament una Oficina d’Informació i Atenció Ciutadana situada al centre del municipi, a peu de carrer, per ajudar les famílies d’aquest municipi a poder complimentar les sol·licituds per obtenir les ‘Beques Menjador Escolars’ pel proper curs 2020-2021. L’oficina ha estat donant servei continuat, de dilluns a divendres, del 8 al 15 de juny, i posteriorment es va prorrogar durant dos dies més, els passats 25 i 26 de juny.

Al llarg d’aquests dies, s’han ajudat a complimentar els fulls de sol·licitud corresponents a un total de 281 famílies, que demanaven beques menjador per a 385 nens i nenes. Aquest servei l’ha estat assumint el consistori blanenc amb caràcter excepcional, per poder ajudar en un tràmit que resulta vital per a una gran quantitat de ciutadans, i més encara en les actuals circumstàncies.

L’organisme competent per a la organització de la recepció de sol·licituds de les Beques Menjador Escolars, a les quals en tenen dret les famílies que no tenen prou recursos econòmics, és el Consell Comarcal de la Selva. És aquest organisme governamental qui s’encarrega habitualment de coordinar aquests tràmits que, enguany, ha derivat als centres escolars.

Davant la impossibilitat que els centres educatius de Blanes assumissin aquesta tasca, allarats de feina per l’esforç continuat d’haver-se d’adaptar a les noves condicions de la seva feina per la COVID-19, l’Ajuntament de Blanes va decidir fer-se’n càrrec. Per això, durant aquests dies les sol·licituds que s’han ajudat a complimentar a Blanes s’estan lliurant al Consell Comarcal de la Selva perquè el tràmit segueixi el seu curs.

Per emplenar les sol·licituds per a la obtenció de les ‘Beques Menjadors Escolars’, les famílies han comptat amb el suport d’un administratiu de l’Ajuntament de Blanes que els ha estat ajudant a fer-ho. Els formularis demanen tant les dades bàsiques dels sol·licitants (mare, pare o tutor legal) com les dels alumnes pels quals es fan les peticions de beques. En cas de disposar dels mitjans tecnològics adequats, les famílies també han pogut fer el tràmit de manera telemàtica.

Les Beques Menjador es mantindran a l’estiu pels menors més desafavorits

Des que els centres escolars van haver de tancar l’activitat habitual i, per afegit, la possibilitat de fer almenys un àpat al dia en condicions, aquest servei es va substituir amb la distribució de targes-moneder. Durant les primeres etapes més dures del confinament per la COVID-19, l’Ajuntament de Blanes ja es va fer càrrec de distribuir les targetes-moneder editades pel Consell Comarcal de la Selva on s’hi ha anat assignant durant els darrers mesos diverses quantitats econòmiques, perquè les famílies poguessin seguint accedir a aquests ajuts.

Les famílies a qui es fan arribar la utilitzen per anar a comprar els productes bàsics d’alimentació i higiene, i durant els darrers mesos se’ls ha anat recarregant per a cada nova mensualitat. Fa pocs dies el Parlament de Catalunya ha aprovat la mesura de mantenir les beques menjador durant els mesos d’estiu per garantir almenys un àpat complet al dia als infants  en situació de risc d’exclusió social.