Blanes. El Mercat Setmanal dels Teixits de Blanes ha tornat avui al seu emplaçament habitual

Blanes ha recuperat avui de manera definitiva l’habitual fesomia que té el popular i tradicional Mercat Setmanal dels Teixits que es munta cada dilluns al Passeig de Mar. El retorn d’avui ha estat amb el format que durant tants anys ha tingut aquesta activitat, emplaçada des de la punta del Passeig de la Mestrança a tocar amb la zona del Port fins al Passeig Cortils i Vieta, a tocar amb la Plaça de Catalunya.

Les 150 parades del Mercat Setmanal dels Teixits van haver d’interrompre la seva activitat a causa de la COVID-19 des de mitjans de març, quan va entrar en vigència l’Estat d’Alarma, i no van poder tornar a instal·lar-se fins el passat 1 de juny. Va ser el primer mercat del territori que ho va poder fer amb el 100% de les parades, si bé l’Ajuntament de Blanes ho va fer amb la condició d’imposar als marxants les mesures de seguretat necessàries per garantir que no hi hagués l’expansió de la malaltia.

Ampliació de les zones d’instal·lació del mercat per garantir les distàncies

En aquest darrer sentit, amb l’objectiu que els paradistes poguessin mantenir les necessàries distàncies de seguretat, va ser necessari ampliar l’espai on s’instal·laven les parades habitualment. Per això, durant bona part d’aquest mes el Mercat dels Teixits dels dilluns ha allargat la seva superfície d’ocupació per la banda sud, havent modificat també la manera com s’instal·laven.

D’aquesta manera, durant les darreres setmanes només hi ha hagut una sola filera de parades, situades d’esquenes al mar, deixant l’altra costat lliure perquè els clients poguessin circular i acostar-se als articles mantenint les distàncies. Pel que fa a l’ampliació de la superfície, després d’una primera prova sobre el Passeig de la Marina, es va descartar definitivament i es va projectar una nova distribució.

Aquesta darrera modificació situava les parades en dos nous espais: la Plaça dels Països Catalans i un tram del Passeig de S’Abanell. En canvi, el Passeig de la Marina s’ha deixat sense parades perquè no hi havia espai suficient perquè els usuaris, els clients, poguessin circular amb les necessàries garanties quant a la distància de seguretat.

Per poder ampliar aquesta nova superfície ocupada, cada dilluns ha estat necessari que la Policia Local de Blanes tallés la circulació d’un tram del Passeig de S’Abanell circumstancialment durant els matins. El tall afectava des de la cruïlla amb el Carrer Josep Tarradellas fins a la del Carrer Costa Brava i, per tant, la circulació de vehicles s’ha hagut de distribuir pels carrers adjacents.

Aquest mercat és una de les activitats més populars que es fan a Blanes des de fa dècades. S’hi venen ofertes de roba, bijuteria, parament de la llar, productes de perfumeria, música, i una variada gama de productes que fan les delícies dels qui s’hi firen a la recerca d’una peça o pel senzill plaer de passejar-se. Un dels trets que des que es va posar en marxa l’activitat l’havien caracteritzat és que, fes fred o calor, laborable o festiu, el ‘Mercat dels Dilluns’ sempre havia muntat les seves parades.

Fins la COVID-19, només quan les condicions meteorològiques han estat molt adverses el mercat havia deixat de funcionar. El popular mercat atreu clients fidels no tan sols de Blanes i poblacions de la rodalia. És constatable que hi ha molts visitants que arriben des de molt més lluny i, de fet, és molt comú sentir parlar sobretot francès mentre es passeja pel mercat.

1593444931Mercat Setmanal Teixits Blanes 14.jpg
1593444931Mercat Setmanal Teixits Blanes 2.jpg