Altafulla. L'Ajuntament d'Altafulla referma el seu compromís amb els drets de les persones LGBTI amb el manifest "un pas endavant cap a la diversitat LGBTI

Amb motiu del Dia de l’Orgull LGBTI, que se celebra el 28 de juny, l’Ajuntament d’Altafulla ha promogut el manifest “Un pas endavant per la diversitat LGBTI”, on referma el seu compromís per fer efectius els drets de les persones LGBTI i per lluitar contra les discriminacions per raó d’orientació sexual i d’identitat de gènere.

Entre altres qüestions, el text fa referència a com la situació de confinament arran de la Covid-19 ha afectat el col·lectiu i destaca que durant aquest període a Catalunya s’han detectat alguns casos d’LGBTI-fòbia familiar, en especial persones trans* molt joves, així com mostres d’LGBTI-fòbia a les xarxes socials i algun cas en espais públics. En aquest sentit, el text recorda les eines que les administracions han desplegat arreu del territori per atendre, informar i oferir suport al col·lectiu de persones LGBTI i fa una crida a les víctimes per a denunciar les mostres l’LGBTI-fòbia encara presents avui a casa nostra.

El manifest, que es llegirà el pròxim diumenge 28 de juny, a les 11:00 hores a la plaça del Pou d’Altafulla, convida també el conjunt de la ciutadania a defensar els drets i les llibertats de les persones LGBTI, atès que el respecte envers els altres és un patrimoni compartit pel conjunt de la societat i no només dels col·lectius discriminats.

El consistori també ha fet visible el seu suport al col·lectiu tot pintant dos bancs del municipi, concretament els que estan situats a la parada de bus del Carrer Marquès de Tamarit –davant la el pàrquing Alcalde Pijuan, amb els colors de l’arc de Sant Martí.

1593233394Cartell dia de l'orgull LGTBI_page-0001.jpg