Blanes. Blanes reprèn l’activitat a la Sala García-Tornel amb una exposició dels Treballs de Recerca de Batxillerat 2020

Un altre equipament cultural que també ha obert les seves portes al públic aquests dies és la Sala Municipal d’Exposicions Maria Luisa García-Tornel, situada al cèntric Carrer Ample. Des del passat cap de setmana i fins al 5 de juliol allotja els pòsters dels millors treballs de recerca dels tres instituts públics del municipi: S’Agulla, Sa Palomera i Serrallarga, corresponents al curs 2019-2020, una exposició organitzada pel Departament d’Educació de l’Ajuntament de Blanes.

Els respectius equips docents dels tres centres educatius han triat els millors treballs de recerca, al mateix temps que també s’han encarregat d’escollir d’entre tots ells els dos millors perquè siguin reconeguts amb un premi en metàl·lic. Els noms dels guanyadors i guanyadores no se sabran fins l’acte oficial de lliurament que tindrà lloc d’aquí a dues setmanes, el dissabte 11 de juliol.

Serà en un indret que encara s’està decidint quin podrà ser més adequat perquè compleixi les mesures de prevenció de la COVID-19 quant a l’aforament màxim permès. Els equips docents de cada centre també han escollit diversos treballs que rebran igualment sengles diplomes per reconèixer els que considerin dignes de menció.

Els primers premi estan dotat amb 500 € i els segons amb 300 €, que els alumnes destinaran a la matrícula dels estudis del curs següent, o bé a l’adquisició de material. Pel que fa al nombre de diplomes, sumant tots els que es lliuraran als alumnes dels tres instituts, són un total de 23. Aquesta és la sisena edició en què l’Ajuntament de Blanes ha impulsat aquesta experiència, que suma el reconeixement públic amb els incentius econòmics.

Acte inaugural testimonial amb els tres directors

Mentre no arriba l’acte públic del proper 11 de juliol, tothom qui vulgui pot visitar els pòsters dels treballs seleccionats. Entre els qui ja ho han fet s’hi compten l’alcalde, Àngel Canosa, la tinenta d’alcalde d’Educació, Olga López, i els directors dels tres instituts: Rubén Fernández (Institut Serrallarga), Jordi Caseny (Institut Sa Palomera), ; i Josep Hernàndez (Institut S’Agulla), que s’han apropat aquesta setmana per veure’ls.

Per immortalitzar la visita, tots cinc van posar per una fotografia de grup acompanyats per la representant del Departament d’Educació, Emma Rubio. Durant la trobada, igual que ho han de fer tots i totes les visitants de la mostra, s’han respectat les estrictes mesures de seguretat que s’han de seguir. En aquest darrer sentit, cal dir que l’aforament màxim a la Sala García Tornel és de 12 persones, una quantitat que s’encarrega de controlar un conserge municipal, i cal utilitzar la mascareta, entre d’altes precaucions.

Els treballs de recerca és una activitat d’investigació que han de fer tot l’alumnat de batxillerat. S’ha d’iniciar preferentment durant el primer curs i presentar obligatòriament durant el segon curs. Cada alumne tria la matèria sobre la qual vol treballar i  compta amb el guiatge d’un tutor / tutora, que els acompanya en tot el camí per ajudar-los. L’horari de visita és de dilluns a divendres de 18 a 20 h;  i els dissabtes d’11 a 13 h i de 18 a 20 h. Els diumenges i festius la sala roman tancada al públic.

1593233392Visita Inaugural Expo (6).JPG
1593233392Visita Inaugural Expo (12).JPG