Blanes. L’Ajuntament de Blanes aprova un nou paquet de mesures per a la reactivació econòmica post-COVID

El tema més destacat tractat en el ple municipal celebrat avui dijous per l’Ajuntament de Blanes ha estat l’aprovació d’un nou paquet de mesures per ajudar a la reactivació econòmica post-COVID-19. El punt s’ha aprovat amb la unanimitat de tots els representants municipals, i ha estat defensat pel regidor d’Hisenda i Patrimoni, Carlos Garzón.

Aquests darrers mesos el consistori blanenc ja ha posat en marxa diverses mesures a través de la Junta de Govern Local i del Ple Municipal amb el mateix objectiu, i ara la sessió d’avui n’ha afegit de noves amb idèntica finalitat. Una d’elles ha modificat l’ordenança fiscal d’utilització de la via pública amb efectes retroactius de l’1 de gener d’aquest any. Té a veure amb als apartats referents a rodaires de temporada i similars, així com mercats de fruita i verdura.

El ple ha aprovat que es faci una reducció de la quota tributària del 50% i del 25% respectivament. Aquestes noves mesures arriben després que el 30 d’abril es va fer un Decret d’Alcaldia per aprovar la modificació del calendari de cobrament en període voluntari de diversos impostos, taxes i preus públics per ajornar els terminis de pagament d’algunes conceptes.

A posteriori, el ple del 28 de maig va aprovar provisionalment les modificacions d’ordenances fiscals per adaptar el cobrament de diversos tributs al període en què efectivament s’hagin dut a terme les activitats econòmiques afectades pel tancament obligatori d’establiments per la COVID. En l’actualitat estan en tràmit diverses propostes a través de la Junta de Govern Local que també tenen l’objectiu de reduir en part els cànons municipals a pagar per diversos adjudicataris: blocs de serveis, serveis de temporada i quioscos de gelats, entre d’altres.

Un altre dels punts del ple que també ha tractat aquesta mateixa qüestió ha estat la moció presentada pel PSC i C’s per impulsar un fòrum de treball per a la reactivació i reconstrucció econòmica i social de Blanes post-COVID-19. La proposta d’acord finalment ha pogut prosperar amb el recolzament –a banda dels dos partits proposants- de JxB i del regidor no adscrit, José Morcillo.

Resta de punts a l’ordre del dia

D’altra banda, dos altres punts de la sessió tenien a veure amb una mateixa qüestió: protegir des del punt de vista patrimonial, arquitectònic, històric i paisatgístic un edifici del Passeig de l Mestrança. El primer dels dos punts ha prosperat amb la unanimitat de tots els grups polítics, en canvi el segon s’ha aprovat amb el recolzament de tothom, llevat del grup municipal del PSC, que s’ha abstingut.

Tot seguit, s’ha tractat un extens punt que recollia les modificacions dels representants municipals en els diferents òrgans col·legiats que són competència del ple. Aquesta qüestió s’ha aprovat amb la unanimitat de tots els grups polítics i del regidor no adscrit.

Una vegada més, la sessió plenària de l’Ajuntament de Blanes s’ha celebrat telemàticament, de manera que els regidors i regidores l’han seguit online, havent-se pogut seguir també públicament a través del perfil de Facebook oficial del consistori. L’únic membre de la corporació municipal que l’ha seguit des de la Sala de Plens, com ha vingut fent tots aquests mesos, ha estat l’Alcalde de Blanes, Àngel Canosa, qui ha presidit la sessió des de la Sala de Plens.

1593233388Ple Municipal 25 Juny 2020 - OK.jpg