Blanes. Blanes reprèn l’activitat a les sales culturals amb una Exposició Fotogràfica dels 60 anys de l’AFIC 1960-2020

Una de les activitats culturals que s’ha reprès ara a Blanes després d’haver passat l’etapa més dura del confinament de la COVID-19 són les exposicions a les dues sales municipals. Una d’elles s’havia d’inaugurar precisament el 14 de març, fa tres mesos, just quan es va declarar l’Estat d’Alarma, a l’inici dels primers casos de la pandèmia.

Es tracta de l’Exposició Fotogràfica del 60è aniversari (1960-2020) de l’AFIC, l’Agrupació Fotogràfica i Cinematogràfica de Blanes, que ha obert portes aquest dissabte al matí. Estarà allotjada a la primera planta de Casa Saladrigas fins al 4 de juliol, i és una molt bona ocasió no tan sols per recordar el periple d’aquesta emblemàtica entitat, sinó també per recordar bocins de la història recent de Blanes a través de les fotografies que s’hi troben recollides.

Una ocasió per recordar el passat recent de Blanes en imatges

L’AFIC va néixer l’any 1960 impulsada per l’artista Josep Maria Padern i el fotoperiodista Joaquim Robert, ajudats per Josep Closa, membre de l’Agrupació Fotogràfica de Catalunya de Barcelona, que passava els estius al municipi on comença la Costa Brava. Al llarg dels anys l’Agrupació Fotogràfica i Cinematogràfica de Blanes ha impulsat diverses iniciatives.

Una de la que ha comptat amb una major projecció internacional ha estat el Trofeu Quillat de Fotografia, creat l’any 1968 com hereu del què anteriorment estava dedicat a temes de pesca i mar. A partir del 1995, en col·laboració amb l’Ajuntament de Blanes, també organitza el Concurs Fotogràfic Focs i Festes de la Festa Major, del qual se n’han acabat fent en l’actualitat tres modalitats: focs, festes i correfoc.

Sense inauguració oficial, però amb visita institucional

Les mesures de seguretat que ha calgut contemplar per poder obrir les sales d’exposicions municipals també obliguen a que no es pugui fer el tradicional acte d’inauguració que precedeix els dies en què estan obertes al públic. Ara bé, si l’exposició dels 60 anys de l’AFIC no ha comptat amb inauguració oficial, el què sí ha tingut és una visita institucional, la que han fet l’alcalde de Blanes, Àngel Canosa, acompanyat del regidor de Cultura, Albert Sanz.

Els han rebut en representació de l’Agrupació Fotogràfica i Cinematogràfica de Blanes el seu president, Juan Laguna, i Montse Moraleda, qui també forma part de l’AFIC. Com és de rigor, i encara més tractant-se d’una entitat que es dedica a immortalitzar instants, tots quatre han posat plegats, tot desitjant que aviat les visites a equipaments culturals es puguin fer a cara descoberta, senyal indicatiu que s’ha superat definitivament la pandèmia. Posteriorment, el president va lliurar a l’alcalde un obsequi commemoratiu dels 60 anys de l’AFIC: una peça de vidre que reprodueix la figura de l’emblemàtic Trofeu Quillat.

Aforament de la Sala d’Exposicions reduït per la COVID

Els visitants que vulguin gaudir de l’exposició han de tenir en compte que l’aforament permès és de tan sols 10 persones, de manera que s’hi pot anar accedint a mesura que es vagi buidant. Anecdòticament val a dir que la programació d’exposicions a Casa Saladrigas ja preveia que a partir de l’11 de juliol s’hi allotjarien les fotografies guanyadores del 48è Trofeu Quillat de Fotografia, el què precisament organitza l’AFIC.

Això vol dir que, després de l’actual retrospectiva dels 60 anys d’història de l’entitat, Casa Saladrigas acollirà de l'11 de juliol a l’1 d’agost una altra mostra de l’activitat de l’AFIC. La programació en aquesta sala d’exposicions culminarà del 31 de juliol al 29 d’agost, amb la mostra ‘Blanes, tan sols una història’, de l’artista blanenc Joel Ristol. Val a dir que aquest cap de setmana també ha obert portes una altra exposició a la Sala García-Tornel del Carrer Ample, que allotja els Treballs de Recerca de Batxillerat dels instituts públics de Blanes.

1592938762fons SERRAT 20566 AMBL Padern i Robert.jpg
1592938762Lliurament Obsequi.jpg