Blanes. Prop de 300 persones participen a Blanes en la Campanya de Donació de Sang que s’ha fet a la Casa del Poble

Aquesta darrera jornada de donació de sang, la primera després del confinament per la COVID-19, ha estat un èxit rotund. Així ho han valorat els organitzadors de la campanya, el Banc de Sang i Teixits de Girona i la Germandat de Donadors de Sang de Girona, amb el suport de l’Àrea de Salut de l’Ajuntament de Blanes. Sumant el nombre de persones que es van acostar per donar sang la tarda de dijous i durant tota la jornada de divendres, la xifra s’acosta a les tres-centes.

Així durant la tarda del passat dijous, des de les 4 i fins les 8 del vespre, es van sumar 90 donacions, 8 oferiments i 3 donants del moll de l’os. Per la seva banda, l’endemà divendres, durant tota la jornada –de 10 a 14 h i de 16 a 20 h.-, es va gairebé doblar la xifra, amb 157 donacions, 16 oferiments i 6 donants del moll de l’os. Si s’haguessin pogut dur més lliteres, els organitzadors consideren que el nombre hagués estat encara major.

Una campanya molt especial, marcada per la COVID-19

Aquesta activitat, com totes les públiques d’aquests dies, ha estat marcada pel seguiment de les mesures de prevenció de contagi de la COVID-19. Això ja va provocar d’entrada que s’hagués de canviar el lloc on s’allotgen habitualment les donacions: la Biblioteca Comarcal.

Per això, setmanes enrere ja es va concertar una reunió in situ amb representants de Protecció Civil, el Banc de Sang de Girona i l’Ajuntament de Blanes per visitar diversos locals alternatius amb prou capacitat. Al no trobar un equipament municipal que reunís les condicions adequades sense infringir les mesures de seguretat sanitàries COVID, es va optar per fer-ho a la Casa del Poble, on sí va ser possible allotjar-ho.

Un altre condicionant ha estat que, enlloc que els donants s’adrecessin lliurement per fer les seves aportacions, calia concertar una cita prèvia per estructurar de la millor manera possible el llistat i el ritme d’activitat que inclou una revisió mèdica prèvia i les pròpies extraccions. L’allau d’oferiments telemàtics ja va provocar que des de l’organització s’ampliessin el nombre de citacions que en principi s’havia plantejat per esgraonar al màxim les extraccions.

Coincidint amb aquestes dues jornades, es van acostar a la Casa del Poble per interessar-se sobre el ritme de donacions l’alcalde de Blanes, Àngel Canosa, acompanyat del primer tinent d’alcalde, Jordi Urgell, i la tinenta d’alcalde de Salut, Marina Vall·llosada. Durant la trobada, representants del Banc de Sang i la Germandat de Donadors de Sang van agrair la implicació i suport de l’Ajuntament de Blanes en l’organització de la logística, i ja van avançar els excel·lents resultats que s’estaven assolint.

Val a dir que la Casa del Poble ja havia acollit amb anterioritat una jornada de donació de sang que també va ser extraordinària, molt especial. Va ser el 17 de març de l’any 2007, quan es va fer la Primera Marató de Donació de Sang de Blanes. Durant 12 hores sense interrupció –des de les 10 del matí fins les 10 de la nit-, la Casa del Poble va allotjar la campanya de donació amb un èxit de participació.

1592835077Visita Institucional 2.jpg