Blanes. Blanes recupera les concentracions setmanals dels divendres davant l’Ajuntament convocades pel CDR

Aquest vespre Blanes ha recuperat una de les activitats setmanals més longeves que durant els darrers tres mesos s’havia estroncat per la COVID-19. Es tracta de les concentracions que s’havien estat fen puntualment des de l’octubre del 2017 cada divendres a les vuit del vespre davant l’Ajuntament de Blanes, convocades pel Comitè de Defensa de la República, el CDR, amb el suport de l’ANC i Òmnium Cultural.

La darrera concentració va tenir lloc el 6 de març, per tant han passat 15 setmanes durant les quals la mobilització s’havia substituït en confinament amb cassolades que es van traslladar a 2/4 de 9 de la nit perquè no coincidís amb l’homenatge al personal sanitari que es feia cada dia a les vuit del vespre. Avui divendres, amb la recuperació de les concentracions setmanals, s’han recordat els objectius que mena tothom qui hi participa: la república catalana i la llibertat dels presos polítics.

En la mateixa convocatòria del CDR Blanes divulgada principalment a les xarxes socials ja es demanava que s’hi participés seguint les mesures de seguretat per impedir el contagi de la COVID-19. Per això tothom anava proveït de mascareta, i guardant la distància de seguretat. També s’han pres altres mesures, com ara tapar amb un plàstic el micròfon de la megafonia, i no s’han compartit ni pancartes ni cap mena de papers o cartells.

Justament per aquest darrer motiu, per cantar les cançons que s’interpreten durant les concentracions, calia fer-ho a través del telèfon mòbil, on s’havien enviat prèviament les lletres dels temes triats. Avui s’ha entonat l’Estaca, de Lluís Llach; Tot el Poble Cantarà, del musical Els Miserables; Què volen aquesta gent', de Maria del Mar Bonet; i Cada dia és un nou pas, del grup ‘Els Esquirols’.