Calonge. Calonge i Sant Antoni posa a punt les platges i el passeig

L’Ajuntament de Calonge i Sant Antoni ha accelerat els treballs per poder posar a punt les platges per la temporada turística. Les conseqüències del temporal Glòria i l’afectació de la Covid19 en els terminis de contractació i execució de les obres han estat els dos principals esculls que ha hagut d’afrontar l’Ajuntament en aquesta temporada d’estiu. Des de la Unitat d’Activitats i Sostenibilitat i Espai Públic s’han accelerat els treballs durant les últimes setmanes.

L’actuació més visible és la que s’està portant a terme ara mateix, amb el trasllat de sorra de les zones on se n’havia acumulat en excés cap a les zones on n’hi havia poca. En total es calcula que es traslladaran 10.000 m3 de sorra, que es treuen sobretot de la platja de Torre Valentia, per traslladar-la a diversos punts de la platja de Sant Antoni i d’Es Monestrí. El trasllat de sorra està previst que pugui finalitzar a temps a primers de la setmana vinent.

A banda dels moviments de sorra actualment també s’està treballant en d’altres reparacions dels danys provocats pel temporal Glòria. En aquest sentit l’Ajuntament treballa en la reparació de la caseta de socorrisme i la pèrgola de Torre Valentina, la caseta i la pèrgola de l’Espai Nadó, les passeres de formigó,  les bases de dutxa, la reparació de les escomeses dels mòduls de socorrisme i de l’enllumenat públic d’Es Monestrí, així com la instal·lació de tots els elements mòbils necessaris per la correcta gestió de les platges.

A banda de les platges, des de la Unitat d’Espai Públic també es treballa en la reparació dels danys que el temporal Glòria va causar en diferents zones enjardinades, com ara la reparació de la mota verda del passeig, que inclou la instal·lació de reg i la col·locació de la nova gesta i les flors ornamentals. També al passeig s’està treballant per refer les parts de l’enjardinament central que van quedar malmeses pel temporal, sobretot en els punts més crítics, i la plantació de flors ornamentals a les jardineres del passeig.

Aquestes tasques s’afegeixen a les que ha executat durant les darreres setmanes el servei de costes de l’Estat, amb la reparació de l’esvoranc que el temporal Glòria va provocar al passeig i la reparació dels espigons Costa Brava, del Mig i de l’Amistat.

1592584833DSC_1800.JPG