Altafulla. L'Ajuntament d'Altafulla reforça l'estructura natural de la platja gràcies al reservori de sorra del Vinyet contemplat en el seu pla de gestió

L’Ajuntament d’Altafulla no ha cessat en la seva activitat per millorar l’entorn natural de la platja amb l’objectiu d’equilibrar el seus valors naturals com a espai dinàmic i viu, i com a un dels principals atractius turístics de la vila, tal com es defineix en el pla de gestió sostenible per a la platja endegat pel consistori en aquest mandat.

Tal com s’havia anunciat mesos enrere, al llarg del matí d’aquest dijous 18 de juny es realitzarà el trasllat de sorra del reservori del Vinyet caps als trams centrals i del Fortí de la platja, acció que contempla el seu pla de gestió que s’ha posat en marxa en aquest mandat. Els treballs aniran a càrrec de la Direcció General de la Costa i el Mar, òrgan depenent de la Secretaria d’Estat de Medi Ambient del Ministeri per a la Transició Ecològica.

L'objectiu és consolidar i reforçar l'estructura natural de la platja debilitada pels temporals excepcionals que s’han produït des de l’octubre de l’any passat, i especialment el Glòria, i que s’han repetit durant els mesos de març, abril i maig; així com també condicionar la platja per a la temporada de bany.

Aquestes aportacions seran puntuals, ja que, segons la coalcaldessa d’Altafulla, Alba Muntadas, “el dinamisme de la platja implica que la sorra marxi i pugui tornar al cap d'un temps de manera natural”. Una circumstància que, de fet, ja s'ha donat en diverses ocasions, principalment en dies de mar de fons, quan el mar pot retornar la sorra a la platja.

Cal destacar que la pandèmia del coronavirus ha provocat certa demora en el calendari d’accions del pla de gestió sostenible per a la platja.

Un equip de quatre persones per a la neteja manual de la platja

Un dels acords a què es va arribar amb l’empresa adjudicatària del servei de recollida de la brossa (FCC) és la neteja manual de la platja. Aquesta es realitzarà cada dia, de dilluns a diumenge, amb quatre persones des del 15 de juny al 30 de setembre. Concretament, de dilluns a dijous, hi haurà tres persones encarregades per descans setmanal de la quarta, i de divendres a diumenge, hi treballarà tot l’equip complet.

L’objectiu és doble: reduir al màxim la neteja mecànica amb tractor com es feia fins ara per evitar al màxim l’impacte sobre la sorra com a espai viu i dinàmic, i al mateix temps, mantenir en bon estat la zona on trenquen les onades i garantir la vegetació que surt espontàniament a la zona alta de la platja que ajuda a fixar la sorra.

Tasques que s’han realitzat

- Neteja en profunditat de tota la zona del Parc de Voramar amb la retirada de fulles seques d’atzavares, canyes i plàstics.

- Neteja i retirada d’elements fora de servei.

- Obertura d'un camí a la zona del Fortí que unifica els tres caminets que arribaven amb escales fins a la platja, de manera que s'eliminen aquestes escales que sempre quedaven descalçades pels forts temporals.

- Adequació dels accessos, col·locació de papereres a les entrades de la platja i condicionament dels serveis per al Servei de Salvament i Socorrisme, gandules i para-sols.

- Licitació pública per a la guingueta food-truck al Parc de Voramar.

- Acordonament del Parc de Voramar.

- Desplaçament de l’abalisament de la zona de nidificació al Vinyet.

- Trasllat de la sorra del Vinyet cap a Botigues de Mar i Fortí (previst per dijous 18 de juny).

Consulta el pla de gestió sostenible per a la platja d'Altafulla.

1592407734BotiguesMarv3.png