Barcelona. Barcelona afronta el turisme postcoronavirus com una "oportunitat per renovar i rellançar el turisme sostenible i de qualitat a la ciutat"

El tinent d'alcaldia d'Economia, Treball, Competitivitat i Hisenda, Jaume Collboni, ho ha destacat avui en el Summit Virtual Barcelona 2020 Tourism & Economy, que debat durant dos dies sobre "El turisme en l'era pos-coronavirus i la recuperació del sector dels viatges"

El tinent d'alcaldia Jaume Collboni ha participat avui en la inauguració del Summit Virtual Barcelona 2020 Tourism & Economy, juntament amb la ministra d'Indústria, Comerç i Turisme, Reyes Maroto; el vicepresident del Govern i conseller d'Economia, Pere Aragonès; la presidenta de la Diputació de Barcelona i alcaldessa de L'Hospitalet de Llobregat, Núria Marín; el director executiu de la OMT, Manuel Butler; i el conseller delegat de Banco Santander España, Rami Aboukhair.

En el seu discurs, Jaume Collboni ha assegurat que "Barcelona estarà preparada per afrontar aquesta nova etapa com una oportunitat", i ha reconegut que "el cop sobre la indústria serà dur, però ens dona l'oportunitat de renovar, rellançar, modernitzar i fer més segur el turisme sostenible i de qualitat que tots volem per a Barcelona". Collboni ha remarcat que serà clau que la ciutat es presenti com "una ciutat segura, a més d'oberta, cosmopolita, i amb una gran oferta cultural i gastronòmica", perquè oferir seguretat "serà clau per remprendre la recuperació del sector turistic, tan important per a la nostra economia, posant èmfasi en l'excel·lència i diversitat d'oferta que produeix la pròpia ciutat".

"Des de les grans cadenes hoteleres fins al petit comerç de proximitat, tothom ha de prendre consciència que cal assegurar la vinculació de mesures de seguretat i destí turístic", ha dit el tinent d'alcaldia.

Collboni ha explicat que "es tornarà a fer promoció turística de la ciutat, de la mà dels operadors, amb col·laboració publicprivada, amb el conjunt d'institucions i actors que generen aquesta oferta turística", i ha detallat que "primer, es farà pensant en el mercat espanyol i segon, no renunciarem en la mesura del possible al mercat internacional fins i tot aquest estiu".

Per la seva part, el regidor de Turisme i Indústries creatives, Xavier Marcé, ha participat en la primera de les taules de debat amb la ponència d'obertura sobre "Nous imaginaris de futur:l'exemple de Barcelona i la seva àrea d'influència". Marcé ha destacat que la crisi postcovid "precipita un debat pre existent sobre el turisme i ara el repte no pot ser únicament recuperar els turistes perduts sinó oensar quin és el model sobre el qual plantejar aquesta recuperació". El regidor ha remarcat la necessitat de "gestionar el turisme en clau de futur i amb nous objectius, amb la doble perspectica d'optimitzar-ne els efectes econòmics i evitant externalitats negatives en mediambient, mercat de l'habitatge o conflictes cívics". Per a Marcé, "els nostres visitants són ciutadans a temps parcial i per això hem d'implicar-los en els mateixos objectius que ens afecten com a ciutadans i ciutadanes, aconseguint que els grans projectes de ciutat es converteixin també en nous imaginaris turístics", i ha esmentat com a exemples "el districte de les indústries creatives, les àrees d'ecologia urbana, els centres d'investigació científica, les grans àrees esportives o la vida museística i cultural de la ciutat".

El summit està recolzat per l'Ajuntament de Barcelona, a més de l'Organització Mundial del Turisme (OMT), la Diputació de Barcelona, Renfe i Barcelona Turisme, en col·laboració també amb Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC).