Blanes. El Jardí Tropical Pinya de Rosa de Blanes, inclòs al primer PNIN de Catalunya, ha reobert avui al públic

Coincidint amb el pas a la Fase 3 de deseconfinament que ha marcat la jornada d’avui dilluns, 15 de juny, el Jardí Tropical Pinya de Rosa ha reprès l’activitat que va interrompre tot just fa tres mesos, amb l’esclat de la pandèmia i el decret de l’Estat d’Alarma. Igual que ja varen fer el passat dissabte al Jardí Botànic Marimurtra, aquesta tarda ha visitat el Jardí Tropical l’alcalde de Blanes, Àngel Canosa, acompanyat de la primera tinenta d’alcalde de Medi Ambient, Marina Vall·llosada, i del regidor d’Alcaldia, Albert Sanz.

Els ha rebut en representació del Jardí Tropical Pinya de Rosa Anna Arbó, qui els ha acompanyat per fer un breu recorregut pel recinte i mostrar-los els principals racons d’interès i els atractius d’aquest espai. L’objectiu de la visita institucional ha estat desitjar als representants del jardí una bona temporada malgrat les limitacions que suposa l’actual context marcat pel coronavirus, així com per la davallada de visitants foranis que previsiblement hi haurà aquest estiu.

Horari de visita de 10 a 18 h fins el 30 de juny

Durant aquesta segona quinzena de juny l’horari per visitar-lo serà des de les 10 del matí fins les 6 de la tarda, i a partir de l’1 de juliol l’horari s’ampliarà una hora més, de 10 a 19 h. Pel que fa a l’aforament, s’admeten grups de fins a 30 persones, de manera que cada 20 minuts es permet l’entrada. La idea és que es puguin admetre 2 busos de visitants cada hora, cadascun dels quals pot disposar d’una hora per visitar tot el recinte.

S’han implementat totes les mesures de seguretat necessàries perquè la visita al jardí es faci en condicions de màxima protecció amb motiu de la COVID-19. En aquest sentit, s’ha fet un recorregut perquè els visitants no coincideixin en l’entrada ai sortida, i s’han introduït cartells i mitjans perquè tothom s’hi senti segur.

El primer PNIN declarat a Catalunya

El Jardí Tropical Pinya de rosa forma part del primer PNIN –Paratge Natural d’Interès Nacional- que es va declarar a Catalunya tot just aviat farà 17 anys, el 4 de juliol del 2003. La llei aprovada al Parlament de Catalunya es va fer després d’una mobilització ciutadana impulsada per la Plataforma Salvem Pinya de Rosa que va culminar amb la recollida de 18.000 signatures contra la urbanització que s’hi volia fer.

L’espai inclou gairebé 7.000 espècies de plantes tropicals després que la reconversió d’aquest indret en jardí tropical es va iniciar l’any 1945, a partir d’un projecte de l’enginyer industrial Fernando Rivière de Caralt. Cada any s’hi planten unes 1.500 noves espècies, ja que està constatat que l’indret posseeix un microclima que afavoreix la proliferació de plantes tropicals durant tot l’any, algunes de les quals són molt exòtiques.