Blanes. Blanes ha reobert avui els Parcs de Gossos

Aquest dilluns, coincidint amb el pas de Blanes i la Regió Sanitària de Girona a la Fase 3 de desconfinament, s’han reobert els Parcs de Gossos que hi ha a Blanes. Així ho ha determinat la Regidoria de Protecció i Benestar dels Animals, que també ha demanat a la ciutadania que utilitzi pels seus animals de companyia sobre la necessitat que no s’hi aglomerin i que mantinguin sempre les mesures de seguretat en prevenció del contagi per la COVID-19.

La reobertura dels Parcs de Gossos s’ha fet efectiva el matí d’avui dilluns amb el personal dels Serveis Municipals, que s’han encarregat de treure els precintes que es van instal·lar al principi de la pandèmia. Va ser ara fa tres mesos, a mitjans de març, quan també es van precintar els parcs infantils que durant la Fase 3 han de continuar tancats a la utilització.

Mesures de seguretat i recordatori prohibició dels gossos a la platja

D’altra banda, s’ha recordat la obligatorietat de dur mascaretes en cas que no es pugui mantenir la distància de seguretat permesa per evitar situacions de risc, així com la resta de recomanacions que cal seguir. També s’ha advertit sobre la necessitat de seguir aquestes conductes en la utilització de les zones d’esbarjo caní ja que, del contrari, s’ha avançat que la decisió serà tancar-les de nou.

En un altre ordre de qüestions, s’ha recordat que la presència de gossos a les platges no està permesa, una prohibició que -sobretot ara que les platges es poden tornar a utilitzar-, cal que tinguin en compte tots els qui duguin els animals de companyia a passejar. En aquest sentit, en cas d’incomplir aquesta normativa, la Ordenança de Protecció, Control i Tinença d’Animals preveu sancions pels qui duguin els seus gossos a la platja.

Zones d’Esbarjo Caní plenament operatives des d’avui

Al llarg de les primeres etapes del període del confinament, durant el qual les àrees d’esbarjo canines han estat tancades, s’han seguit desenvolupant amb tota normalitat les tasques de manteniment. L’objectiu ha estat garantir la funcionalitat i seguretat d’aquets espais en el moment de la seva reobertura, que s’ha fet efectiva finalment gairebé tres mesos més tard que es van clausurar.

Ara per ara a Blanes hi ha dues Zones d’Esbarjo Caní en funcionament des de l’any 2018, amb l’objectiu que properament se n’incorporin dues més actualment en període d’implementació, situades al Pla Parcial Costa Brava. Un dels Parcs de Gossos està emplaçat al barri de Quatre Vents, i es tracta del més gran de tots dos. Amb una superfície de 900 m2, està envoltat d’una tanca metàl·lica d’1’5 metres d’alçada que impedeix la sortida dels animals fora del recinte sense el control dels seus amos. Tota la zona disposa d’un reg per aspersió ubicat al llarg de tot el perímetre.

Disposa de dos accessos, tots dos amb sistema de doble porta per impedir la sortida i entrada descontrolada dels animals. Les normes d’ús de l’àrea estan indicades clarament mitjançant cartells informatius situats en els principals accessos al recinte. La zona d’esbarjo caní està dotada de papereres, bans, llum  i una font de dues canelles: la superior per a éssers humans i la inferior pels animals.

L’altra Àrea d’Esbarjo Canina està emplaçada al barri de Mas Moixa, i ocupa una superfície de 630 m2. També disposa d’una tanca perimetral que fa un metre i mig d’alçada, així com d’un sistema de doble porta d’accés. Pel que fa a les seves característiques, són les mateixes que hi ha al Parc de Gossos de Quatre Vents, i inclou un reglament d’ús degudament recollit a través de sengles cartells informatius situats als accessos del recinte.

1592229307Parc de Gossos Blanes 2.jpg
1592229307Obertura Parcs de Gossos 2.jpg