Blanes. Blanes ha registrat una major afluència a les platges aquest cap de setmana abans de passar demà a Fase 3

Aquest proper dilluns 15 de juny Blanes, com a la resta de la Regió Sanitària de Girona, passarà a la Fase 3 de desconfinament, igual que també ho farà la Regió Sanitària de la Catalunya Central. Per la seva banda, les Regions Sanitàries de Barcelona i Lleida hauran d’esperar encara una mica més per poder avançar en la desescalada, tot i que podrien fer-ho a mitjans de la setmana vinent.

Cal recordar que, fins que no hi hagi nova ordre, també continua sent obligatori l’ús de la mascareta als espais públics i sempre que no es pugui mantenir la distància de seguretat. De fet, aquesta obligatorietat ja s’ha anunciat que es mantindrà més enllà que acabin les fases de desconfinament, quan s’arribi a l’anomenada ‘nova normalitat’. L’ús de la mascareta serà obligatori fins que no s’hagi trobat una vacuna o un mètode efectiu per prevenir el contagi de la COVID-19.

Primer cap de setmana de platges amb bona afluència de públic

Aquest cap de setmana ha estat el primer en què les platges de Blanes han registrat una major afluència de públic d’ençà que es va passar a la Fase 2 de desconfinament que va aixecar les restriccions dilluns de la setmana passada, 1 de juny. El mal temps que ha estat fent majoritàriament aquests darrers dies ha fet tirar enrere molts dels qui aquest cap de setmana, però principalment avui diumenge, han omplert les principals zones de bany.

De moment no s’ha registrat cap incidència destacable quant a l’ocupació de les platges de Blanes, on està permès el bany sempre que es respectin les mesures COVID. Hi ha un servei de controladors/informadors que s’encarreguen de vetllar perquè es compleixi la necessària distància de seguretat entre els banyistes, i que indiquen als usuaris les precaucions a tenir en compte sempre que és necessari.

Pas a Fase 3 de desconfinament a Blanes

Per a Blanes, el pas a la Fase 3 suposa fer tot el què ja estava permès a la Fase 2, però amb més relaxaments. S’eliminen les franges horàries per sortir al carrer, també les reservades a les persones més grans de 70 anys, i la mobilitat a l’interior de la província o regió sanitària és lliure. D’altra banda, el Departament de Salut permet sortir de la regió sempre que sigui per anar a regions limítrofs que també estiguin a la mateixa Fase 3.

En la Fase 3 es podran fer trobades socials de fins a 20 persones, i s’amplia l’aforament d’esdeveniments com ara casaments, convits, vetlles fúnebres i misses. Pel que fa als locals de restauració, bars i restaurants podran omplir les terrasses fins un 75%, el 50% dels espais interiors. Val a dir en aquest darrer sentit que continua havent-hi servei prioritari per a les persones més grans de 65 anys.

Per la seva banda els establiments d’allotjaments turístics podrien obrir les zones comunes i ocupar-ne fins al 50% de l’aforament, tot i que a Blanes no s’espera que reprenguin l’activitat fins a finals de setmana o bé no serà fins al juliol. De fet, la zona turística del municipi continua amb tots els establiments tancats a dia d’avui. Per últim, respecte als comerços, poden obrir sense límit de superfície, amb un màxim del 50% de l’aforament, i els centres comercials podran ocupar un màxim del 40% de l’aforament de les zones comunes.

1592168991Cala Bona (4).JPG
1592168991Cala Bona (12).JPG