Salt. Fundació Atenea i l’Ajuntament de Salt convoquen un premi de fotografia amateur 'La imatge de la Igualtat'

S’ha creat en el marc del Dia Internacional de la Dona

Fundació Atenea, entitat generalista, que té com a missió garantir els drets i millorar la qualitat de vida de les persones en situació de risc o de greu exclusió, prevenir els factors que la causen i impulsar la transformació social i econòmica a través de la innovació, la intervenció la formació i la investigació social, i l'Ajuntament de Salt convoquen la I Edició del Concurs de Fotografia Amateur " La imatge de la igualtat" .

La iniciativa compta amb el suport i la col·laboració del Servei d'Informació i Atenció a la Dona (SIAD) de Salt , així com de l'Associació Els Dracs i Civs (Comerciants i Veïns) i de la Casa de Cultura Les Bernardes, l’Agrupació Fotogràfica de Salt i l’Associació Identitats.

L'objectiu del concurs és promoure la sensibilització de la població del municipi de Salt cap a la igualtat entre homes i dones en el Dia Internacional de la Dona, que se celebra el 8 de març, mitjançant l'acció artística ( fotogràfica ).

Les xifres segueixen assenyalant la desigualtat estructural entre sexes. Per exemple, elles segueixen guanyant menys fent la mateixa activitat; en aquest sentit, i segons dades de l'Institut Nacional d'Estadística del 2011 , destaquen especialment els sectors de les activitats financeres i d'assegurances o les activitats professionals, científiques i tècniques . En els sectors més feminitzats , com les activitats sanitàries i de serveis socials, també es dóna una important diferència entre dones i homes pel que fa al seu guany mitjà anual.

Igualment, les dades de l'INE 2010 sobre l'enquesta de dones i homes, pel que fa a informació sobre treball no remunerat, en totes les activitats el percentatge de dones és més alt, i destaquen les activitats culinàries (dones 80% i homes 46% ) i el manteniment de la llar (dones 64% i homes 31%) . És fonamental seguir insistint en la sensibilització de la població general quant a la igualtat entre homes i dones, a través d'accions i activitats que promoguin la seva participació directa en la promoció de la no discriminació per raó de gènere.

El dia 8 de març representa una celebració a nivell internacional per recordar aquest fet i continuar apostant pel treball en aquesta direcció, a favor de la igualtat de les persones i dels drets humans . El I Concurs de Fotografia Amateur " La imatge de la igualtat " busca combinar la implicació de la població, la sensibilització i l'acció artística, per tal d'apropar la defensa de la igualtat a totes les persones a través de la cultura, demostrant que és un instrument molt vàlid de consciència social.

Bases