Girona. 'Josafat, el musical' s’estrena dissabte al Teatre Municipal de Girona

Aquest cap de setmana es faran dues funcions de l’obra, una producció pròpia del mateix teatre: dissabte, a les 21 h, i diumenge, a les 19 h

El Teatre Municipal de Girona acollirà dissabte l’estrena (21 h) de Josafat, el musical, un espectacle produït pel mateix teatre i del qual se’n farà una altra funció diumenge a les 19 h.Josafat és una de les novel·les més populars i llegides de l’escriptor Prudenci Bertrana. Ara, més de 100 anys després de la primera edició (1906), aquest clàssic arribarà als escenaris de la mà del director d’escena Joan Solana, el dramaturg Josep Pujol i el director i compositor musical Marc Timón.

El repartiment de l’obra de Prudenci Bertrana està format per Xavier Ribera-Vall, en el paper de Josafat; Judith Tobella, que interpretarà Fineta; Gara Roda, que farà de Pepona, i Marc Pujol, que assumirà el paper del mateix Bertrana. A banda de l’elenc d’actors protagonista, el musical comptarà amb un cor, format per Laia Alsina, Maria Cirici, Antoni Font, Ferran Frauca, Laia Frigolé i David Mauricio, i amb un conjunt de músics.

El sabadellenc Xavier Ribera-Vall és un baix-baríton amb una llarga trajectòria lligada al teatre musical. Destaca la seva habitual participació als muntatges de Dagoll Dagom, així com el seu paper de jutge Turpin a Sweeney Todd, obra amb la qual Ribera ha recorregut tot l’Estat espanyol i l’Amèrica Llatina. Així mateix, també han estat molt reconeguts els seus papers a òperes com Candide, de Leonard Bernstein, o Los sobrinos del Capitán Grant, sota la direcció de Paco Mir i José Miguel Pérez Sierra.

Des del mes d’octubre, moment en què va començar el procés de selecció dels intèrprets a partir de les 140 candidatures presentades, l’equip artístic del projecte ha anat ajustant les característiques dels protagonistes escollits a les característiques dels personatges creats per Prudenci Bertrana i a les exigències de la composició musical.

La novel·la Josafat, de Prudenci Bertrana, té molts ingredients que la fan adient per reconvertir-la en un musical popular: personatges carismàtics, passions extremes, un argument amb intriga i un escenari amb grandesa i misteri. A més a més, el campaner de la Catedral de Girona creat per Bertrana ha arrelat fins a convertir-se en una icona coneguda en l’imaginari gironí, de manera que no es parteix de zero per presentar-lo com a punt de partida d’un espectacle amb vocació –també– de divulgar i generalitzar un mite local.

Durant els dies de representació de l’obra, al vestíbul del Teatre Municipal de Girona s’hi podrà veure una mostra expositiva al voltant de la novel·la Josafat, formada per un quadre fet per Prudenci Bertrana i un collage que Josep Tarrés va dedicar a l’autor gironí, així com un exemplar de cadascuna de les edicions de la novel·la que s’han publicat des del 1906.

Podeu consultar-ne més informació al web: http://www.girona.cat/teatremunicipal/cat/josafat.php