Salt. La unitat canina de la Policia Local de Salt incrementa el patrullatge a peu a les zones, places i portals més conflictius

Patrulla especialment en concentracions de persones i en el projecte passadissos

L’agent caní K-59 va intervenir directament en 16 detencions el 2013

La unitat canina patrulla a peu per qualsevol zona de municipi, però es centra especialment en zones d’aglomeració de persones, com poden ser entorns escolars, mercats, fires i similars, on s’ha comprovat que exerceix un efecte dissuasori important. També participa en controls de vehicles, de persones i com a reforç en inspeccions a locals de concurrència pública. L’agent k-59 també forma part del projecte passadissos segurs i reforça el patrullatge de la resta d’unitats, quan es perceben entorns conflictius, insegurs o hi ha sospita de consum o venda d’estupefaents.

Es tracta d'una unitat formada per un agent (guia caní), i una gossa, de raça pastor alemany i  de nom Blanca K-59, que funcionen com una unitat de patrullatge combinat, en vehicle i a peu acompanyats d’un altre agent de la Policia Local.

La peculiaritat d'aquesta unitat és que combina el patrullatge policíac preventiu, amb l'ensinistrament que ha superat la gossa en matèria de detecció de substàncies estupefaents. La unitat canina de la Policia Local de Salt va descobrir petites quantitats de droga, amagada a diferents punts de la via pública o portals, 218 vegades durant el 2013. Aquesta xifra és molt significativa, si tenim en consideració que va entrar en operativitat plena a finals de juliol.

Durant 2013 la unitat canina ha obert 316 actes per infraccions per estupefaents o armes il.legals, ha intervingut en 16 detencions i ha permès detectar 4 menors que havien fet campana de classe i 5 menors que havien fugit del CRAE/ CREI de Salt.

I fins a l’onze de febrer de 2014, ha afegit a l’estadística, 61 actes per tinença d’estupefaents i 41 troballes de droga que presumptament havien llençat els seus propietaris en veure que s’acostava la unitat canina., sis denuncies per temes de convivència i tres persones detingudes un per un delicte contra la salut pública, i dos mes perquè estaven en recerca i detenció.

En darrer terme també ha participat en exhibicions a centres docents, col.lectius de gent gran, discapacitats o altres.