Blanes. L’Hospital Comarcal de Blanes dóna d’alta al 97è pacient per COVID-19 i ara queden dues persones ingressades

Segons dades de la Corporació de Salut del Maresme i la Selva, l’Hospital Comarcal de Blanes va registrar ahir dimarts el 97è pacient tractat per COVID-19 donat d’alta, de manera que actualment queden dues persones ingressades. Coincidint amb els dos mesos d’ençà de la declaració dels primers casos, la corporació ha fet un balanç fins al 18 de maig

Durant aquests dos darrers mesos a l’Hospital Comarcal de Blanes hi ha hagut 343 pacients ingressats a qui se’ls va fer la prova PCR: el 33’5% han estat casos positius (115 persones) i 228 negatius (66’4%). Els pacients crítics atesos des de l’inici de la pandèmia es van concentrar durant el primer mes: a l’hospital de Blanes 28 persones van requerir ventilació mecànica, però en canvi durant el darrer mes –del 16 d’abril al 18 de maig- no hi ha hagut cap pacient que l’hagi requerit.

Aquest passat dimarts l’Hospital de Calella ha registrat un nou cas, i hi ha 7 pacients ingressats per la COVID-19. Durant els dos darrers mesos hi ha hagut 723 pacients atesos a qui se’ls va fer la PCR: 148 persones (20’4%) han estat casos positius i 575 persones casos negatius (79’5%). Igual que a l’Hospital Comarcal de Blanes, al de Calella els casos crítics s’han concentrat durant el primer mes, quan 20 persones van requerir ventilació mecànica.

Regió Sanitària de Girona

El Departament de Salut ha informat que a la Regió Sanitària de Girona hi ha un total acumulat de 6.174 casos positius confirmats per prova diagnòstica i 25.136 casos sospitosos determinats per professionals facultatius. Hi ha 1.561 residents en residències positius confirmats i 3.838 residents en residències que són casos sospitosos. Fins al moment s’han donat 2.433 altes hospitalàries, i en l’actualitat hi ha 182 persones en centres hospitalaris, 16 persones ingressades en estat greu, i els professionals sanitaris confirmats és de 33 persones.

A la Regió Sanitària de Girona s’han produït un total de 744 defuncions, la cinquena zona d’arreu de Catalunya on n’hi ha hagut més, darrera de les tres demarcacions de Barcelona –Barcelona Ciutat, i les Zones Metropolitanes Nord i Sud- i la Catalunya Central. Del total de morts registrades a la demarcació gironina, 311 persones han mort en centres hospitalaris i sociosanitaris, 211 persones en residències, 33 persones als seus domicilis i 189 morts no estan classificades.

1589980676Hospital Comarcal Blanes 3.jpg