Solsona. La biblioteca solsonina reprèn els serveis de préstec i retorn dijous

La Biblioteca Carles Morató de Solsona comença a reprendre els serveis aquest dijous. D’entrada, tal com s’estableix per al conjunt de biblioteques catalanes, l’equipament només pot oferir els serveis de préstec i retorn de documents, mitjançant el sistema de cita prèvia, i el d’informació bibliogràfica per telèfon i altres mitjans telemàtics. Per contra, els usuaris no poden accedir a les instal·lacions –seran atesos des de la porta– ni fer ús del servei de préstec interbibliotecari.

Els nous horaris de la biblioteca seran de dilluns a divendres de deu a dues i els dimarts també de tres a sis de la tarda. Però només s’hi podrà anar amb cita prèvia per evitar cues o aglomeracions. Es pot demanar per telèfon (973483839), WhatsApp (629421323) o correu electrònic (Aquesta adreça electrònica s'està protegint contra robots de correu brossa. Necessites JavaScript habilitat per veure-la. ). El personal de les instal·lacions atendrà els usuaris a la porta, on també hi haurà una caixa per dipositar els documents de retorn. Els documents que es retornin es deixaran 14 dies en quarantena abans que tornin a estar disponibles per a ser prestats.

En aquests moments, es desconeix quan podrà obrir-se l’accés a les sales d’estudi i a la col·lecció general de documents. L’obertura de la biblioteca, per tant, serà progressiva per assegurar el compliment de les condicions de seguretat necessàries tant per a les persones usuàries com per al personal. La prioritat de l’Ajuntament i la direcció de la Carles Morató passa per garantir la seguretat en la prestació del servei bibliotecari. Per fer-ho, l’adequació i la posada a punt de l’equipament es fa seguint les recomanacions de la Direcció General de Creació, Acció Territorial i Biblioteques del Departament de Cultura, que, al seu torn, se cenyeixen als requeriments de l’ordre ministerial del 9 de maig.

Pel que fa als llibres agafats en préstec abans de l’estat d’alarma, han estat automàticament renovats fins al primer de juliol. De totes maneres, si algú vol retornar-los abans, pot fer-ho amb cita prèvia.

1589894354Biblioteca_interior.JPG