Barcelona. Consens d’agents turístics, sindicats i ciutadania per a una reactivació del turisme que en reforci la sostenibilitat, seguretat, resiliència i valor afegit

El Consell Turisme i Ciutat de l’Ajuntament de Barcelona, que aplega prop de 40 entitats associacions de veïns, gremis, professionals, sindicats, comerciants i agències de viatges i membres del Consistori, ha emès un comunicat conjunt on advoca per “recuperar el més aviat possible l’activitat turística”

El comunicat assenyala la necessitat que “Barcelona reforci, de manera renovada i amb millors pràctiques, una economia del visitant, necessàriament compatible amb la vida dels residents, que és indispensable per al bon funcionament de la ciutat”

El Consell de Turisme i Ciutat de l’Ajuntament de Barcelona ha emès avui un comunicat conjunt i consensuat per totes les entitats i persones membres on advoca per “unir tots els esforços possibles i estrènyer la col•laboració públic-privada-comunitària per tal recuperar el més aviat possible l’activitat turística de la ciutat i avançar així cap a una reactivació econòmica del sector que reforci elements tals com la sostenibilitat social i ambiental, la resiliència, la seguretat sanitària i l’aportació de valor afegit a la ciutat en termes no només d’atracció de visitants, sinó també de talent i d’inversions”. El document apunta com a prioritat també “protegir l’ocupació (...), però sempre garantint unes condicions laborals dignes que no afavoreixin la precarietat laboral i expressa “el nostre desig de que la recuperació sòcio-econòmica de la ciutat s’iniciï el més aviat possible, sempre que els indicadors sanitaris així ho permetin i que Barcelona reforci, de manera renovada i amb millors pràctiques, una economia del visitant, necessàriament compatible amb la vida dels residents, que és indispensable per al bon funcionament de la ciutat”.

La Comissió Permanent del Consell Turisme i Ciutat destaca la importància de l’activitat econòmica per a la ciutat, i la greu afectació patida en aquest context actual, i proposa “avançar així cap a una reactivació econòmica del sector que reforci elements tals com la sostenibilitat social i ambiental, la resiliència, la seguretat sanitària i l’aportació de valor afegit a la ciutat en termes no només d’atracció de visitants, sinó també de talent i d’inversions”.

Més de 40 entitats i actors relacionats amb el turisme a la ciutat

El Consell Turisme i Ciutat és l’òrgan estable de participació ciutadana amb caràcter consultiu i assessor que està format per prop de 40 entitats, associacions de veïns, gremis, professionals, sindicats, comerciants, agències de viatges, a més d’experts, tècnics municipals i representants dels grups municipals, amb l’objectiu de debatre i participar en l’elaboració de les polítiques públiques en matèria de turisme de l’Ajuntament.

La comissió permanent d’aquest òrgan ha acordat aquesta declaració conjunta com a eina per a la priorització i acció consensuada de tots els agents i actors de l’activitat turística a la ciutat.

El comunicat també expressa la solidaritat i suport de totes les persones membres a totes aquelles persones que han perdut familiars o persones properes, agraeix l’esforç al personal sanitari i envia un missatge d’encoratjament a les persones empresàries i treballadores del sector “que estan patint una gran situació d’incertesa”.