Blanes. El tradicional Mercat de Fruites i Verdures de Blanes ha retornat avui al Passeig de Dintre

Tal com ja s’havia anunciat ahir divendres, avui dissabte les parades del tradicional Mercat de Fruites i Verdures de Blanes han tornat al seu lloc habitual, el Passeig de Dintre. Ho ha fet després que ha estat ubicat al Passeig de Mar durant els dos darrers mesos, tot just començar l’Estat d’Alarma per la COVID-19.

De fet, aquest ha estat un dels únics mercats a l’aire lliure que s’ha mantingut durant aquests dos primers mesos a Blanes, ja que s’hi venen productes de primera necessitat. Amb l’objectiu que el mercat s’instal·lés amb la distància de seguretat de dos metres entre parades per prevenir els contagis, es va decidir que es traslladés al Passeig de Mar al haver-hi més espai que al Passeig de Dintre.

Ara bé, l’augment de les temperatures que s’ha fet notable en les darreres setmanes, afegit a les obres que es començaran a fer dilluns en una part del passeig on s’instal·lava el mercat, ha fet necessària un retorn al seu lloc originari: el Passeig de Dintre. El traspàs s’ha fet efectiu avui dissabte després que s’ha estat consensuant entre l’Ajuntament de Blanes i els paradistes.

Instal·lat al Passeig de Dintre incloent les mesures de seguretat

Per arribar a aquest consens, s’han estat treballant diverses propostes, la primera de les quals contemplava que també hi haguessin parades tant a la Plaça d’Espanya com al Carrer Doctor Xavier Brunet, adjacents al Passeig de Dintre. Aquesta ampliació de la zona es feia necessària per poder seguir respectant els dos metres de separació entre les parades, així com l’espai perquè els clients es disposessin al seu davant.

Finalment, però, s’ha optat per mantenir totes les parades al voltant del Passeig de Dintre després que, a canvi, els paradistes han reduït l’espai que ocupen per permetre la distància de dos metres de separació. En total hi ha 23 llocs de venda: 17 estan a la banda sud, que donaria a mar, 4 parades estant a l’altra costat, a tocar dels escocells dels arbres, i altres dues són al final del Passeig de Dintre,  a tocar del Carrer Muralla.

S’estudia el retorn dels altres dos mercats a l’aire lliure

Ara que finalment s’ha arribat a aquest consens, se seguirà treballant amb els altres dos mercats de Blanes que es fan a l’aire lliure, que des de mitjans de març han interromput la seva activitat. Es tracta del Mercat dels Teixits que es fa els dilluns al matí al Passeig de Mar, així com del Mercat de Teixits i altres productes que s’instal·la els dissabtes al matí a l’Avinguda Catalunya, al barri de La Plantera.

Totes dues activitats contribueixen a moure una gran quantitat de visitants al seu voltant. Malgrat tot just s’hagi encetat la Fase 1 avui dissabte, la represa d’aquestes dues activitats serien una mostra més del desitjat retorn a la normalitat que fa temps que s’espera. Els tècnics municipals ja han iniciat les primeres converses amb els paradistes dels dos mercats per trobar una solució que permeti el seu retorn.