Titulars
A+ A A-

Blanes. El Mercat de Fruites i Verdures de Blanes torna demà dissabte al seu lloc habitual del Passeig de Dintre

Poc a poc, Blanes segueix avançant en aquesta desitjada tornada a la normalitat en què coincideixen l’Ajuntament de Blanes, la ciutadania i els sectors econòmics i socials de la vila. Un altre indicatiu que serà visible aquest proper dissabte, 16 de maig, serà el retorn del Mercat de Fruites i Verdures del Passeig de Dintre al seu lloc habitual, a l’avinguda de davant l’edifici consistorial.

Fa dos mesos l’Ajuntament de Blanes va decidir traslladar-lo de comú acord amb els paradistes al Passeig de Mar, mantenint aquesta activitat al vendre productes de necessitat bàsica. Va ser quan es van estudiar quines accions s’implementaven amb motiu del decret de l’Estat d’Alarma pel COVID-19. Calia canviar-lo d’ubicació per poder adaptar-se a les estrictes mesures de seguretat que marquen una necessària distància entre les diferents parades.

Ara, però, hi ha hagut dos motius que han fet decidir a què l’activitat retorni al seu lloc habitual del Passeig de Dintre. D’una banda, l’augment de les temperatures que durant les darreres setmanes s’ha notat en aquesta zona de la costa. Això no tan sols és perjudicial pel gènere, també afecta als compradors i als responsables de les parades que, tot i que han instal·lat carpes i elements de protecció pel sol, han seguit patint la calor.

Una altra raó que ha fet necessari el retorn al seu lloc habitual són les obres que està previst que comencin aviat al Passeig de Mar, més concretament relacionades amb el Pàrking Soterrat que hi ha en aquest tram de vial. Durant els darrers dies l’Ajuntament de Blanes i els responsables de les parades han estat consensuant com es feia aquest retorn, ja que cal seguir respectant les estrictes mesures de seguretat que van conduir al seu trasllat el passat mes de març.

Reubicació de les parades al Passeig de Dintre

Els tècnics municipals han dissenyat diverses propostes de reubicació fins que finalment s’ha arribat a un consens entre les dues parts. D’aquesta manera, a partir de demà dissabte, 16 de maig, les 23 parades de fruites i verdures tornaran al Passeig de Dintre. Ara bé, no  ho faran als llocs que habitualment solen ocupar en condicions ‘normals’, ja que la distància que s’ha de continuar mantenint de dos metres entre parades ho impediria. Per tant, s’ha dissenyat una acurada redistribució que permetrà respectar l’anomenada ‘distància social’.

Total de 17 parades estaran ubicades majoritàriament en la part del Passeig de Dintre del costat sud, banda mar. A l’altra costat se n’ubicaran 4, i altres 2 estaran instal·lades al final del Passeig de Dintre, sobre el Carrer Muralla. Totes les parades han reduït les dimensions habituals que solen tenir per enquibir-se al complet dins aquest espai. Una de les opcions que s’havia plantejat és que algunes d’aquestes parades s’ubiquessin a la Plaça d’Espanya, però el col·lectiu va descartar-la.

Un dels atractius gastronòmics i turístics de Blanes

El Mercat de Fruites i Verdures del Passeig de Dintre, conegut també com el ‘Mercat de les Pageses’, és un dels indiscutibles atractius gastronòmics i turístics amb què compta Blanes. De fet, ha esdevingut d’obligada visita per blanencs i visitants a qui els agradi consumir productes frescos, de proximitat i de qualitat, ja que els paradistes són els mateixos pagesos que ofereixen el què han conreat a la terra.

A banda de fruites i verdures, també s’hi vénen flors naturals i fruits secs, així com altres productes alimentaris. Com sol passar en aquest tipus de mercats a l’aire lliure, el seu origen històric es remunta al mateix naixement del nucli urbà de Blanes, i antigament s’ubicava a la Plaça dels Dies Feiners –d’aquí el nom d’aquesta plaça-, on tenia lloc el mercat diari i es venien els productes frescos.

Aquí hi va estar instal·lat el mercat fins al segle XVI, més concretament l’any 1599, quan es va traslladar al Carrer Ample. Posteriorment, al 1914, va tornar a canviar d’ubicació per anar al Passeig de Dintre i encara avui dia hi ha molts blanencs i blanenques que quan van a aquest Mercat de Fruites i Verdures Dintre diuen que ‘van a plaça’ recordant la seva primigènia ubicació.

A la banda de la qualitat dels seus productes, la disposició de les fruites i verdures i altres aliments naturals que es vénen a les parades fa que ofereixin una acurada composició colorista que ha atret els objectius de centenars de milers de fotògrafs professionals, vilatans i turistes. Un altre dels seus atractius és que obre cada dia: de dilluns a dissabte, a l’hivern de 8 a 13 h i a l’estiu de 8 a 15 h.

A banda d’aquest mercat ubicat al Passeig de Dintre, a Blanes hi ha un altre Mercat de Fruites i Verdures a l’aire lliure que està situat a l’exterior del Mercat d’Abastaments de Mas Enlaire. Igual que el del centre de la vila, aquest altre espai de venda al públic també el regenten els mateixos pageses i pagesos que han conreat els productes que vénen, i també funciona els matins de dilluns a dissabte.

1589556132Mercat Fruites i Verdures avui Divendres 1.jpg
1589556132Mercat Fruites i Verdures avui Divendres 2.jpg
1589556132Mercat Fruites i Verdures avui Divendres 6.jpg
1589556132Mercat Fruites i Verdures avui Divendres 9.jpg