Solsona. Crida al voluntariat per ampliar el control de la població de gats de carrer a Solsona

La regidoria de Medi Ambient de Solsona té la voluntat d’ampliar el control de la població de gats de carrer mitjançant colònies situades estratègicament a diferents punts del municipi. Els dos darrers anys se n’han implantat dues, una al barri de Sant Agustí i una altra a la urbanització de la Cabana d’en Geli, però la tercera es farà esperar fins que hi hagi prou persones voluntàries que ajudin l’Associació en Defensa dels Animals de Solsona (ADAS), encarregada de fer-ne el manteniment i alimentar els felins.

La tercera colònia controlada de gats es preveu que pugui instal·lar-se en un punt proper a la zona de l’avinguda de Sant Jordi. Però fan falta persones disposades a dur-hi el pinso amb què s’alimenten els animals. D’aquí que tant Medi Ambient com l’ADAS facin una crida al voluntariat. Igualment, la protectora insisteix en l’adopció. Qui hi estigui interessat pot contactar-hi per telèfon, al 674288720, o per correu electrònic, a Aquesta adreça electrònica s'està protegint contra robots de correu brossa. Necessites JavaScript habilitat per veure-la. . També fan falta particulars disposats a cedir espais a l’Ajuntament per estendre la mesura a altres indrets.

Les últimes setmanes la colònia de la Cabana d’en Geli s’ha traslladat a un solar municipal, després que finalitzés la vigència del conveni subscrit amb la propietat privada de l’espai que ocupava fins ara. “Aquest nou emplaçament ens dona garanties de la continuïtat de la colònia”, sosté el regidor de Medi Ambient, Ramon Montaner. La nova ubicació continua sent al carrer de l’Anoia, a la part alta del barri. Així mateix, s’ha aprofitat aquest canvi per substituir les casetes de formigó que s’utilitzaven per unes altres de noves fetes de fusta, més ben aïllades del fred, segons explica Montaner.

Aquest mètode de control de la població felina de carrer consisteix a atraure els individus a la colònia controlada, capturar-los per a la seva esterilització en una clínica veterinària i retornar-los al mateix lloc, on se’ls subministra pinso. D’aquesta manera, es contribueix a solucionar els problemes de salubritat pública associats a la superpoblació d’animals de carrer i a integrar-los de forma més adequada a la realitat urbana de l’entorn. A més, a mitjà termini suposa una millora substancial per al barri que acull la colònia.

15892955203a77f880-f8a7-4371-a847-f9d7f9bbce57.jpg
15892955209b0af7d8-d0f0-4976-90bc-458a0718f5f6.jpg