Barcelona. Barcelona posa en marxa l’acció: “Cuidem a qui ens cuida”

L’Ajuntament de Barcelona, a través de l‘Institut Barcelona Esports, està al costat de les persones que ens cuiden en aquests moments excepcionals que vivim pels efectes de la Covid-19, i per aquest motiu, inicia l’acció “Cuidem a qui ens cuida” en el marc de la campanya de promoció de l’esport ciutadà, “BCN es mou dins de casa”.

L’objectiu de la iniciativa “Cuidem a qui ens cuida” és el de proporcionar, des del món de l’esport, recursos per compensar i disminuir la tensió que els i les professionals dels sectors de primera línia d’atenció a la ciutadania estan suportant durant aquest període de lluita contra la pandèmia del coronavirus. Alguns d’aquests sectors són: sanitari, serveis socials, serveis de cures, transportistes, cossos de seguretat, supermercats, farmàcies, neteja...

El regidor d’Esports, David Escudé, ha destacat que “aquesta campanya s’adreça específicament a les persones que durant tota la crisi de la Covid-19 estant tenint cura del veïnat de Barcelona i de les seves famílies, des de diversos sectors. Des del món de l’esport, les posem al centre i volem mostrar el nostre agraïment, tenint-ne cura, ara és el seu torn. Per aquest motiu, l’acció l’hem dissenyat conjuntament amb els Centres Esportius Municipals perquè gaudeixin dels consells i de les atencions dels professionals de l’esport. La família esportiva de Barcelona estem també al costat de les persones que ens cuiden”.

L’acció consisteix en posar a la seva disposició continguts, enregistrats en vídeo, dissenyats per atendre les necessitats derivades d’aquesta situació d’alta exigència personal i laboral a la que aquests/es professionals estan actualment sotmesos/es. Els vídeos proporcionen continguts en tres blocs temàtics diferents: activitats físiques relaxadores, exercicis de fisioteràpia compensatoris i recomanacions de nutrició.

A més, els i les professionals d’aquests sectors podran disposar, per a cadascun d’aquests blocs, d’un correu electrònic on professionals d’aquests tres àmbits atendran de forma personalitzada els possibles dubtes que puguin sorgir en l’aplicació dels exercicis i consells proporcionats.

Els 3 àmbits de cura de les persones professionals

Els consells del món de l’esport als i les professionals de la salut abasten tres àmbits: activitats físiques relaxadores, exercicis de fisioteràpia compensatoris i recomanacions de nutrició

En aquest bloc es proporcionen diversos continguts audiovisuals que afavoreixen la reducció de l’estrès. S’hi pot trobar vídeos d’exercicis de relaxació, meditació, estiraments, ioga, consciència corporal, etc.

Correu electrònic per a possibles dubtes: Aquesta adreça electrònica s'està protegint contra robots de correu brossa. Necessites JavaScript habilitat per veure-la.

Veure tots els vídeos d’Activitat física (link canal corresponent: