Calonge. El govern de Calonge i Sant Antoni elabora un pla de xoc de 900.000€ per fer front a la crisi de la Covid-19

El govern de l'Ajuntament de Calonge i Sant Antoni impulsarà un pla de xoc amb mesures econòmiques i socials per fer front a la crisi derivada de la Covid-19. Les darreres setmanes el govern ha treballat en la definció d'aquest pla, que preveu destinar més de 900.000€ del superàvit municipal i de la reducció de les activitats i actes que no es portaran a terme. El document, que ja està en una fase molt avançada, preveu actuacions en ajuts socials i ajuts a comerços, empreses i autònoms.
En l'àmbit dels ajuts socials aquest pla de xoc preveu incrementar el conveni de col·laboració amb el Consell Comarcal del Baix Empordà. Aquest increment dels recursos econòmics permetria ampliar els serveis a persones en especial situació de vulnerabilitat, ampliant les prestacions i serveis. A l'hora, en l'àmbit social, es preveu potenciar els Centres de Distribució d'Aliments del municipi per garantir que les famílies més vulnerables tenen accés als aliments bàsics.
En l'àmbit de la promoció econòmica i dels ajuts a empreses i autònoms, el pla de xoc preveu establir diverses línies d'ajut econòmic. Aquest pla estableix diferents eixos de treball, que van des d'ajuts directes a autònoms i petites empreses del municipi, fins a accions de promoció comercial per promoure les compres als comerços de Calonge i Sant Antoni. Entre les accions previstes en l'àmbit de la promoció econòmica hi ha accions de suport a empresaris, comerços i autònoms, els ajuts directes que podrien arribar a fins a 500€ per autònom, l'impuls del comerç local amb la contractació d'un dinamitzador comercial o una campanya promocional per donar impuls a la restauració local. El pla també inclou accions de promoció del municipi i per allargar la temporada a la tardor.
El pla també estableix ajuts i bonificacions de diverses taxes. En aquest sentit, s'eximiria de les taxes a les activitats que estan tancades durant l'estat d'alarma, així com també s'establirien bonficiacions de taxes per restauració. També s'estudiarà la posibilitat d’ampliar la zona d’ocupació de terrasses per poder mantenir el màxim d'aforament complint la normativa de seguretat i distanciament.
La previsió del govern és portar aquest pla de xoc a aprovació al Ple que es celebrarà a mitjans de maig.