Banyoles. Actualització informacions relatives a la COVID-19

Davant la celebració del mercat setmanal demà dimecres, es mantindran les mesures de prevenció per evitar possibles contagis. En aquest sentit, el mercat continuarà limitat a productes alimentaris, es concentrarà a la plaça de les Rodes i no es permetrà tocar els productes per part dels clients, si els marxants no faciliten guants d’un sol ús. Cal recordar que els guants s’hauran d’utilitzar els que subministri cada parada.

També es recomana en la mesura del possible, evitar anar al mercat amb els menors de 14 anys, tenint en compte que el mercat és un espai de concentració de persones, especialment de gent gran. En cas d’haver-hi d’anar, es demana que se segueixin les mesures de protecció necessàries, especialment respectant les distàncies de seguretat, les mesures d’higiene i es recomana l’ús de mascaretes. Es recorda a la ciutadania la restricció de moviments als estrictament imprescindibles.

Per tant, si els usuaris no necessiten comprar a mercat, no han d’anar-hi.

Pel que fa als casals d’estiu, des de l’Àrea de Joventut de l’Ajuntament de Banyoles s’està treballant coordinament amb les entitats que participen al programa Lleure per a Tothom per la campanya d’aquesta any. Pendents de les mesures que puguin dictar tant des del govern de la Generalitat com del govern de l’Estat, des del consistori i les entitats que formen part del projecte es treballa amb la possibilitat que les inscripcions per als casals d’estiu es puguin obrir a principis del mes de juny i es recorda que es treballarà com sempre per oferir un lleure de qualitat, per a tothom i en valors.

Lleure per a Tothom és una proposta de lleure creada de manera compartida per l’Ajuntament de Banyoles i les entitats educatives que es comprometen a fer del lleure un espai obert, participatiu, inclusiu i a l’abast de tothom. Hi participen els Museus de Banyoles, l’Escola Bressol Municipal La Balca, l’Escola Municipal de Música i l’Aula de Teatre, la Coordinadora de Lleure, el Consell Esportiu del Pla de l’Estany, l’Escola de Natura i Un Salt al Circ.