Banyoles. Actualització informacions relatives a la COVID-19

La Policia Local i els Mossos d’Esquadra van obrir ahir diumenge 6 expedients sancionadors a ciutadans per incomplir les restriccions de moviments establertes per l’actual situació d’estat d’alarma. En alguns casos, es van detectar ciutadans que, aprofitant les sortides autoritzades per als menors d’edat, sortien a practicar esport o a fer una passejada al voltant de l’Estany, tot i no estar autoritzades aquestes activitats per la situació d’estat d’alarma actual.

En aquest sentit, l’alcalde Miquel Noguer ha recordat que “les sortides s’han autoritzat perquè els menors puguin sortir a passejar a màxim un quilòmetre de distància de casa seva i, per tant, cal que tots continuem fent-ho bé perquè, si no ho fem bé, podem tornar al confinament total”. En aquest sentit, Miquel Noguer ha insistit a apel·lar “al civisme i a la responsabilitat de tots”.

Cal recordar que les sortides dels menors de 14 anys es poden fer una vegada al dia, a un màxim d’un quilòmetre de distància, durant una hora i acompanyats d’un adult del nucli familiar. A més, cal respectar les distàncies de seguretat respecte a tercers, mantenir unes bones mesures d’higiene i és recomanable l’ús de mascaretes.

D’altra banda, es recorda als ciutadans i ciutadanes la necessitat que, en aquests temps d’estat d’alarma i confinament, el civisme i la neteja són més necessaris que mai i, per tant, els propietaris de gossos cal que recullin les deposicions de les seves mascotes . També que es dipositin les deixalles correctament a les àrees d’aportació de residus, així com a la Deixalleria comarcal per a la recollida de residus voluminosos.

En els darrers dies, s’ha detectat un increment dels abocaments a les zones d’aportació de residus i l’alcalde Miquel Noguer ha explicat que “estem investigant més d’una desena de persones que hem detectat que han fet abocaments incontrolats de residus i, una vegada identificats, se’ls sancionarà”.