Solsona. Missatge de l'Ajuntament per als infants i joves de Solsona

La crida de la Xarxa de suport mutu de Solsona per captar psicòlegs i psicòlogues voluntaris per atendre necessitats sorgides del confinament ha donat fruits. De moment hi participen una dotzena de professionals. Per això es posa en marxa un servei gratuït de suport psicològic per a aquelles persones que necessitin ajut per superar situacions d’angoixa, neguit, incertesa, estrès o tristor.

Qui consideri que necessita acollir-se a aquest servei ha de contactar amb els Serveis Socials Bàsics del Solsonès per telèfon, al 973483234, des d’on es farà un primer cribratge de la demanda i es derivaran les persones usuàries a les psicòlogues voluntàries.

Aquesta xarxa, però, no atendrà persones amb patologies mentals o que ja siguin ateses per altres serveis del circuit públic de salut mental (CSAM i CSMIJ), CDIAP, SIAD, el Sol del Solsonès o Amisol, ni persones amb familiars ingressats per la COVID-19 o altres patologies greus.

Inicialment està previst que els usuaris que accedeixin a aquest servei rebin un màxim d’entre dues i tres sessions. En cas que es detecti la necessitat de rebre més ajut, els psicòlegs i psicòlogues seguiran un protocol per derivar-los al servei de salut mental corresponent.

És una iniciativa de la Xarxa de suport mutu de Solsona i els Serveis Socials Bàsics del Solsonès amb el suport dels serveis de Salut Mental d’Althaia ubicats al Centre Sanitari del Solsonès.

Així mateix, es recorda a la població que també pot fer ús de l’aplicació GestioEmocional.cat, del Departament de Salut, així com del servei d’assessorament psicològic gratuït per telèfon del Col·legi Oficial de Psicologia de Catalunya, al 649756713.