Blanes. L’escriptora Alba Saskia apadrina el ‘I Concurs de Relats Breus i Poesia Online’ per a joves de Blanes

Aquest dijous, coincidint amb la Diada de Sant Jordi, l’Àrea de Joventut de l’Ajuntament de Blanes ha obert el termini perquè es puguin presentar treballs al ‘I Concurs de Relats Breus i Poesia Online’ per a Joves del municipi. L’objectiu és que puguin participar en una iniciativa creativa per aquest sector de la població, en aquests dies tan complexos que s’estan vivint, a causa de la pandèmia per la COVID-19.

La proposta és poder escapar momentàniament del confinament, fent servir la imaginació i l’escriptura. Per organitzar el concurs, l’Ajuntament de Blanes compta amb una ‘padrina’ d’excepció: l’escriptora Alba Saskia, qui va saltar a la fama en els cercles literaris de primer ordre a l’estat espanyol, d’ençà que la seva primera novel·la ‘Con un par de alas’, va ser seleccionada entre les 10 primeres obres finalistes per guanyar als reputats ‘Premis Planeta’ de literatura.

Concurs apadrinat per l’escriptora Alba Saskia

Amb l’ajuda d’Alba Saskia s’han redactat les bases del concurs, que preveu la participació de tots els i les joves del municipi de Blanes que tinguin entre 14 i 29 anys d’edat. Els treballs poden estar escrits en català o castellà, i han de ser originals i inèdits. La participació dels menors estarà sotmesa al previ consentiment per escrit dels respectius pares o tutors.

Els i les participants s’apleguen en dues modalitats: Categoria Teenager (joves de 14 a 18 anys) i Categoria Juvenil (joves de 19 a 29 anys d’edat). En cada categoria, hi ha dues opcions per concursar amb originals: relat breu i poesia. El termini per presentar les obres s’ha obert aquest dijous 23 d’abril, coincidint amb la Diada de Sant Jordi, i finalitzarà el 31 de maig. La temàtica és totalment lliure, i es valorarà la originalitat del text.

Dos primers premis per categoria, corresponents a relat breu i poesia

La jutgessa del concurs serà Alba Saskia, qui emetrà un veredicte inapel·lable que es farà públic a través de les xarxes socials de Joventut de Blanes i del Casal Jove de Blanes, així com a través del Servei de Comunicació de l’Ajuntament de Blanes. Hi haurà dos premis per categoria, un corresponent a la modalitat de relat breu i un altre en la de poesia.

També, a criteri de la jutgessa, es podran concedir un màxim de dos accèssits si considera que hi ha algun treball que ho mereixi. Igualment, serà Alba Saskia qui s’encarregarà de proposar a l’Àrea de Joventut quins premis creu que poden ser més adequats. En tot cas, podran consistir en lots de llibres, o bé material relacionat amb el món de la literatura i l’escriptura.

Requisits i Característiques del Concurs

Segons es recull a les bases del concurs, les obres presentades les podrà utilitzar l’Ajuntament de Blanes per a la seva publicació i exhibició al Casal Jove de Blanes, o a través de qualsevol altre mitjà que consideri convenient. Pel que fa a les característiques i presentació de les obres, han de tenir una extensió màxima de 3 pàgines numerades en el cas dels relats breus, i de 30 versos en les poesies.

En totes dues modalitats, la mida dels documents electrònics ha de ser equivalent a un A4. El format és amb el tipus de lletra Arial de cos 11 a 11’5 punts d’interlineat en document PDF. Caldrà enviar els escrits a Aquesta adreça electrònica s'està protegint contra robots de correu brossa. Necessites JavaScript habilitat per veure-la. indicant ‘Concurs de relats breus i poesia online’, així com la modalitat en què es participa: relat breu o poesia.

Cada participant només podrà presentar una obra per modalitat. És a dir; pot presentar un treball de relat breu i un de poesia, però no s’admetrà més d’un original per modalitat cada concursant. Tota redacció que no inclogui el nom propi i DNI, així com el full de consentiment de pares o tutors en cas de menors, quedarà fora de concurs. També s’haurà d’indicar el número de telèfon per poder notificar en cas de ser guanyador o guanyadora del concurs.

Bases del Concurs: https://drive.google.com/file/d/1vmR5SgSFZXBxsLlMBMvyfNeXG4-KuvBt/view