Barcelona. Finalitzen les tasques d’adequació del pavelló de l’INFEC com a ampliació de l’Hospital Clínic per atendre pacients amb la COVID-19

El pavelló de l’Institut Nacional d’Educació Física de Catalunya (INEFC) està ja a disposició de l’Hospital Clínic com a espai medicalitzat per atendre pacients amb la COVID-19.

L’espai inclou dues pistes del centre i tindra un total de 252 llits. És l’últim dels 4 Pavellons Salut que el Consorci Sanitari de Barcelona -format per l’Ajuntament de Barcelona i la Generalitat de Catalunya- habilita per destensar els hospitals de la ciutat durant l’actual emergència sanitària.

El passat 26 de març es va constituir l’Oficina Tècnica Pavelló Salut per desplegar l’operatiu que ha permès ampliar els hospitals de referència de la ciutat per centres esportius dels entorns. La idea és que es converteixen els pavellons com si fossin una planta més de l’hospital. Ja estan en marxa el CEM Olímpics Vall d’Hebron com a extensió de l’Hospital Universitari Vall d’Hebron; el centre esportiu Claror Marítim com a ampliació de l’Hospital del Mar; i el CEM Guinardó com a ampliació de l’Hospital de Sant Pau. Amb el nou espai a INEFC, els 4 espais podran acollir a més de 550 pacients. L’Hospital Clinic compta també amb un hotel medicalitzat, el Catalonia Barcelona Plaza, on poden atendre fins a 500 pacients. L’adequació d’aquest hotel s’ha fet també amb el suport de l’Oficina Tècnica Pavelló Salut.