Calonge. L'Ajuntament prepara un projecte de senyalització de la ruta megalítica de la vall de Ruàs, la muntanya de can Mont i el poblat ibèric de Castellbarri

Amb l'objectiu de promocionar el patrimoni megalitic del municipi l'Ajuntament de Calonge i Sant Antoni impulsa un projecte de senyalització de la ruta de la vall de Ruàs, la muntanya de can Mont i el poblat ibèric de Castellbarri. Aquest projecte busca combinar senderisme, cultura i història per oferir un producte turístic singular i de qualitat, que tindria un dels seus punts forts en la recreació virtual de la vida, costums i ritus funeraris.

La ruta megalítica i ibèrica definirà un recorregut a l'abast de públics que busquin una experiència de senderisme més exigent per fer activitat esportiva i també que es pugui adaptar a un públic familiar, per combinar l'experiència d'una passejada més tranquil·la a l'aire lliure, així com l'aprenentatge de la història i el coneixement del patrimoni.

El recorregut incorporarà l'aplicació de noves tecnologies amb realitat virtual com element diferenciador, i per millorar l'experiència turística de la ruta. La realitat virtual permetria recrear com era la vida en l'època megalítica i ibèrica, així com fer una interpretació i recreació del poblat ibèric de Castellbarri. Castellbarri és un emplaçament arqueològic situat a la muntanya de Mas Mont, on s'hi troben restes d'un poble ibèric habitat des del segle VII aC i fins al segle III dC, així com restes d'una torre de guaita medieval.

El projecte de ruta megalítica i ibèrica de la Vall de Ruàs i Castellbarri està impulsada per la regidoria de Turisme i Medi Ambient de l'Ajuntament de Calonge i Sant Antoni.

15869634301280px-Calonge_Castellbarri_ruines_torre.jpg