Blanes. L’Ajuntament de Blanes estrenarà el dia de l’Aplec del Vilar una nova manera de connectar amb la ciutadania

Aquest proper dimarts 14 d’abril, coincidint amb el darrer dia del què haurien estat les vacances de Setmana Santa a Blanes en circumstàncies normals l’alcalde, Àngel Canosa, estrenarà una nova manera de connectar amb la ciutadania del municipi. Es tracta d’una emissió en directe que es farà a través del compte de Facebook de l’Ajuntament de Blanes, on contestarà tot el què estigui relacionat amb l’emergència del COVID-19.

La prova pilot s’ha triat perquè es posi en marxa el dia en què justament hauria d’haver-se celebrat el tradicional Aplec del Vilar, un dia molt assenyalat, ja que és una de les dues festes locals oficials amb què compta el municipi. Es farà en directe durant una hora: des de les 7 de la tarda i fins les 8 del vespre, per enllaçar amb l’homenatge popular que es dedica al personal sanitari cada dia a aquesta hora, per agrair-los la seva arriscada tasca per combatre el coronavirus.

Tothom qui vulgui fer-li una pregunta o vulgui informar-se sobre alguna qüestió relacionada amb aquesta emergència sanitària, ho podrà fer enviant prèviament un correu electrònic a la següent adreça: Aquesta adreça electrònica s'està protegint contra robots de correu brossa. Necessites JavaScript habilitat per veure-la. . En el correu cal que s’indiqui en l’Assumpte la paraula ‘COVID-19’, posant el nom i barri on es viu per ubicar la persona. Després d’aquesta primera emissió experimental, es valorarà la possibilitat que es continuï fent periòdicament, i anar introduint-hi gradualment canvis que ajudin a millorar-ho.

Pioner en l’ús de les noves tecnologies per comunicar-se

L’Ajuntament de Blanes ja va ser pioner durant l’anterior emergència del Temporal Glòria a l’hora de utilitzar les noves tecnologies per comunicar-se amb els blanencs i blanenques i fer-los arribar informació de primera necessitat. L’alcalde, Àngel Canosa, es va adreçar a la ciutadania en diverses ocasions mitjançant intervencions gravades en un vídeo que es va distribuir a través de les xarxes socials.

Els ‘vídeos de l’alcalde’ es van popularitzar molt ràpidament, fins al punt que a través de les mateixes xarxes socials la ciutadania demanava quan s’emetria el proper, una situació que s’ha repetit anàlogament durant l’actual emergència. Prova de l’èxit d’aquestes intervencions gravades és el gran nombre de visualitzacions que varen arribar a tenir els vídeos pel Temporal Glòria, amb un rècord màxim que va superar les 23.600 reproduccions.

D’ençà de llavors, han estat molts els alcaldes i alcaldesses d’arreu de Catalunya que també han triat aquesta nova manera de comunicar-se amb la respectiva ciutadania, gravant missatges d’entre un i tres minuts de duració per fer-los arribar algun missatge destacat que calia que els arribés amb celeritat. Es podria dir, per tant, que Blanes ha creat escola amb aquesta nova manera de comunicar-se, i ara s’ha proposat fer un pas més.

1586601466Alcalde al Despatx d'Alcaldia 3.jpg