Blanes. L’Alcalde de Blanes demana a l’estat que actuï regulant moratòries per les hipoteques i el lloguer d’habitatges a través d’una Declaració Institucional sobre el COVID-19

Aquest dimarts l’alcalde de Blanes, Àngel Canosa, ha fet pública una declaració institucional en relació a l’actual emergència sanitària, social i econòmica provocada pel coronavirus. El batlle enceta la declaració sumant-se al dolor i l’angoixa de tots els qui han patit la pèrdua d’un familiar, així com dels qui estan afectats per aquesta malaltia.

L’alcalde agraeix el suport que s’ha trobat de tot el personal del consistori, dels grups polítics tant de forma col·lectiva com de cadascun dels regidors i regidores, així com de la ciutadania que, de manera exemplar, està respectant el confinament. En canvi, censura l’actitud dels qui de manera insolidària i injustificable contribueixen a què la lluita contra el COVID-19 sigui més feixuga.

Mesures econòmiques per superar les conseqüències del COVID-19

Per afrontar les conseqüències sanitàries, socials i econòmiques provocades pel coronavirus, Àngel Canosa ha avançat que s’està treballant en diverses mesures. Un dels aspectes en què s’incideix és l’econòmic: “Entre tots, estem treballant per refer el calendari del contribuent blanenc per aquest 2020, mirant d’ajornar les càrregues fiscals tant com sigui possible, en molts casos, més enllà del proper mes de juliol”.

També es facilitarà encara més la possibilitat de sol·licitar i concedir fraccionaments, i s’està treballant per aprovar bases d’ajuts i obrir convocatòries per apaivagar els efectes socials i econòmiques que el COVID-19 deixarà en moltes llars de la ciutadania de Blanes. D’altra banda, també reclama a d’altres administracions supramunicipals que ajudin a l’administració local a poder resoldre les prioritats de la ciutadania.

Demana a l’estat moratòries per les hipoteques i pel lloguer d’habitatges

Respecte la principal despesa que hi ha a les llars, la vivenda, Àngel Canosa demana a l’estat espanyol moratòries per les hipoteques i pel lloguer d’habitatges que ajudin a les famílies: “No hi ha prou en mirar de repartir el que els mateixos ciutadans acabem satisfent a l’administració, hem de fer que també la banca, els grans tenidors de pisos i les grans fortunes siguin part de les solucions”. En aquest sentit, remarca: “Això vol dir moratòries, ajudes als llogaters i impostos especials. Mesures que ja haurien d’haver estat adoptades a hores d’ara, i que trobem a faltar. Si realment creiem en la unitat, i en fer les coses entre tots, no es poden tornar a oblidar dels més poderosos”.

Seguint aquesta mateixa línia, demana al govern estatal que no tornin a ser els contribuents qui rebin el cop més dur, igual que va passar en la crisi econòmica de fa 12 anys: “Seria inacceptable que, igual que va passar arran de la crisi financera del 2008, els anomenats ‘rescats’ dels bancs es fessin una altra vegada a costa del nostre esforç, els contribuents que vàrem haver de fer front a una situació que no havíem provocat, ans al contrari”. Per això, remarca: “L’estat espanyol li ha de reclamar a les entitats bancàries que ara és el moment que cooperin, que ens donin alguna cosa més que un cop de mà. Això es diu fer govern, regular moratòries hipotecàries i ajuts als llogaters”.

Per últim, la declaració institucional es tanca amb un missatge d’esperança: “Us demano que us cuideu, que ens cuidem i mantenim entre tost la responsabilitat i el sentit comú com un actiu blanenc que, en anteriors ocasions, ja hem demostrat que ens ha servit per poder superar situacions adverses. Molt aviat tornarem a gaudir plenament del nostre Blanes”.