Blanes. Blanes informa als establiments que reparteixen menjar a domicili sobre les mesures sanitàries

Durant l’actual situació de confinament decretada per l’Estat d’Alarma, s’han multiplicat les ofertes d’establiments i mercats autoritzats a seguir obrint perquè venen articles de primera necessitat com són els aliments, que ara a més a més també els envien a domicili. També s’ha incrementat la d’alguns establiments de restauració que reparteixen plats preparats, a banda dels què ja existien.

Davant aquest increment de lliuraments a domicili, l’Àrea de Salut de l’Ajuntament de Blanes ha tramès avui als establiments del municipi autoritzats a fer repartiment a domicili les recomanacions que estableix l’Agència Catalana de Salut Pública. Són tota una sèrie de mesures que volen evitar que aquesta pràctica pugui comportar una font afegida de propagació de la COVID-19, així com una possible causa d’intoxicació alimentària si no se segueixen.

Actualment a Blanes hi ha una trentena d’establiments que disposen de la corresponent llicència municipal per realitzar el repartiment a domicili que poden realitzar aquesta activitat. Totes elles ja segueixen les normes d’higiene per a l’elaboració, distribució i el comerç de menjars preparats, però la situació d’emergència sanitària provocada pel coronavirus fa necessari prendre d’altres mesures més específiques.

Mesures per a la Contenció de la Transmissió de COVID-19

En el marc de les mesures de contenció de la transmissió de la COVID-19, la recomanació per a les empreses alimentàries és seguir les normes generals de seguretat i les de prevenció de la malaltia que han anat facilitant les autoritats competents per contenir la propagació. Així mateix, cal tenir en compte altres recomanacions específiques.

Per evitar la contaminació dels aliments, i en especial les fruites i verdures, s’han de lliurar degudament protegits. Una altra qüestió és garantir la cadena de fred: la carn, el peix i els productes refrigerats s’han de repartir en el menor temps possible utilitzant preferentment bosses isotèrmiques. El temps màxim de trasllat dels productes refrigerats mai pot ser superior a les dues hores.

Els productes congelats també cal repartir-los en el menor temps possible utilitzant bosses isotèrmiques, havent d’utilitzar igualment un màxim de dues hores. Per la seva banda, el personal que realitza el repartiment a domicili ha de rentar-se les mans sovint, incrementant la freqüència tot el què sigui necessari. És recomanable facilitar als treballadors un sistema de desinfecció a base d’alcohol per possibilitar la higiene freqüent a les mans; així com evitar la contaminació creuada entre els aliments no envasats o embolcallats i qualsevol font de contaminació, com per exemple les pròpies mans, objectes personals, telèfons mòbils i altres estris.

Els establiments han de facilitar als treballadors equips de protecció individuals. Els guants i les mascaretes – el material que s’utilitza majoritàriament- poden ser un focus de contaminació, ja que amb el seu ús es van concentrant secrecions respiratòries i brutícia. Cal tenir especial cura en la seva manipulació i eliminació, així com canviar-los amb la suficient freqüència.

Per últim, el darrer capítol de recomanacions es refereix a evitar el contagi entre els repartidors. En el moment de l’entrega al domicili caldrà seguir respectant la distància entre persones d’entre 1 i 2 metres. Tanmateix, les empreses responsables d’aquesta activitat hauran de garantir que els repartidors a domicili, quan esperen les comandes per repartir, respectin la distància entre persones de entre 1 i 2 metres a la cua.

Més informació: http://acsa.gencat.cat/ca/seguretat_alimentaria/mesures-de-contencio-de-la-transmissio-de-covid-19-/

1585643291Establiments Blanes Menjar a Domicili 1.jpg
1585643291Establiments Blanes Menjar a Domicili 2.jpg