Blanes. Blanes ha celebrat aquest dissabte un any més ‘L’Hora del Planeta’ per lluitar contra el canvi climàtic

Aquest passat dissabte a la nit l’Ajuntament de Blanes es va sumar un any més a la celebració de l’Hora del Planeta. Des de 2/4 de 9 fins a 2/4 de 10 de la nit es van apagar els llums de dos indrets emblemàtics del municipi: la façana principal del consistori blanenc, i la del Castell de Sant Joan. Es tracta d’un gest, una mesura per cridar l’atenció sobre la problemàtica del canvi climàtic.

Si bé la celebració d’enguany ha tingut una considerable càrrega simbòlica per l’actual situació de pandèmia pel coronavirus que viu el món sencer, des del consistori blanenc s’ha volgut mantenir una celebració a la qual s’hi va adherir per primera vegada fa molts anys. La campanya L’Hora del Planeta promou l’estalvi energètic per lluitar contra el canvi climàtic.

Inicialment estava previst que, d’igual manera que s’havia fet en anteriors edicions, també s’apagués l’enllumenat de quatre fonts ornamentals d’arreu del municipi. Ara bé, seguint les recomanacions de Dipsalut, s’està aturant tota l’activitat a les fonts ornamentals, per tant no hagués estat possible fer l’apagada simbòlica perquè ja no es posen en marxa.

El suport del municipi de Blanes a la campanya L’Hora del Planeta l’ha coordinat el Departament de Medi Ambient de l’Ajuntament de Blanes, comptant amb la col·laboració dels Serveis Municipals, que es van encarregar de fer efectiva l’apagada ahir dissabte durant una hora. La campanya ‘L’Hora del Planeta’ la va iniciar l’associació mediambiental WWF (Fons Mundial per a la Natura) a Sidney l’any 2007, com un gest simbòlic per cridar l’atenció sobre el Canvi Climàtic, una problemàtica que avui dia ha esdevingut en una realitat a crits.