Blanes. Blanes reparteix les targetes moneder per més de 700 escolars beneficiaris de les beques-menjador

Tal com ja s’havia previst, l’Ajuntament de Blanes s’està encarregant de repartir des d’avui dimecres, i els propers dies fins que s’hagin distribuït totes, les targetes-moneder per als nens i nenes, escolars del municipi, beneficiaris de les beques-menjador. Les targetes les ha vehiculat el Consell Comarcal de la Selva, que les ha entregat en mà al consistori blanenc, iniciant-se immediatament la distribució.

Més de 700 escolars de Blanes beneficiaris de les beques-menjador

Es tracta d’un total de 776 targetes, i s’estan distribuint a través dels Agents Cívics i treballadors acreditats per l’Ajuntament de Blanes, coordinats pel Departament de Protecció Civil. Cadascuna de les targetes que s’està entregant porta carregats 40 € i seran recarregables en cas que sigui menester, és a dir: si l’ordre de confinament s’allarga.

Les famílies no han d’activar res, de manera que poden anar a les botigues autoritzades directament. Això si, les famílies han de conservar aquesta targeta, ja que no se’n repartirà cap més. Per tant, és important que un cop l’hagin utilitzat la guardin per si es dóna el cas que el govern l’ha de tornar a recarregar si s’allarguen els dies de confinament i, per afegit, els centres escolars continuen tancats.

Abans de sortir a fer el repartiment el cap de Protecció Civil, Josep Lluís Pouy, i el cap de la Policia Local, Joan Garcia, els donen diverses instruccions sobre com han de procedir. Es tracta de mantenir estrictes mesures de seguretat per mantenir la necessària distància de seguretat quan facin el lliurament en cada domicili, a banda de dotar-los del material de protecció sanitària adequat, així com de les corresponents acreditacions.

Targetes-Moneder utilitzables en establiments determinats

Només poden fer servir les targetes-moneder als establiments que tenen relacionats en un llistat que se’ls fa arribar perquè puguin adreçar-se al què tinguin més proper als seus respectius domicilis. D’aquesta manera, des de l’administració pública es garanteix que tots aquells nens i nenes que es beneficien de les beques-menjador als respectius centres educatius, poden seguir fent-ho des de casa.

Aquest ajut s’està vehiculant arreu de Catalunya a través dels Ajuntaments i Consells Comarcals amb l’ajut del Departament d’Educació de la Generalitat, que ha organitzat la comunicació amb les famílies i els sistemes de distribució de les targetes. En total, arreu del país s’hauran repartit 144.000 targetes per als ajuts de menjador escolar, per a les quals s’ha destinat una primera inversió de sis milions d’euros.

1585154454Operatiu per Repartir Targetes 2.jpg
1585154454Operatiu per Repartir Targetes 3.jpg