Blanes. Suspesa la XXVII Mostra de Teatre d’Instituts Públics Gironins que s’havia de fer a mitjans de maig a Blanes

Des de l’inici de l’emergència sanitària provocada per l’esclat de la pandèmia de la COVID-19, una de les conseqüències col·laterals ha estat la paralització de l’activitat lúdica i cultural. A Blanes des del primer moment ja es va anunciar la suspensió i/o ajornament de tota mena d’esdeveniments previstos per aquells dies.

Ara, però, ja es comença a determinar la suspensió d’activitats que havien de tenir lloc durant els propers mesos. És el cas de la 27a edició de la Mostra de Teatre d’Instituts Públics Gironins, que s’havia de fer a Blanes del 13 al 15 de maig. La mostra està organitzada pel Seminari del Professorat de Teatre de les comarques gironines amb el suport de l’Ajuntament de Blanes, així com d’altres estaments.

Suspensió definitiva per diverses raons

Els organitzadors han anunciat la seva suspensió definitiva a través d’un comunicat on detallen les raons que els han dut a prendre aquesta determinació. En aquest sentit, remarquen que “A contracor, davant la incertesa del retorn a la normalitat, i valorant totes les restriccions actuals i les futures que es poden prendre amb relació al Coronavirus, us volem comunicar que hem decidit anul·lar la Mostra del Teatre d’enguany”.

També expliquen les raons que els han impulsat: “Pensem que el fet de no poder trobar-nos per fer assajos, el possible retorn a les aules que es farà en una situació excepcional, les avaluacions pendents que hauran de fer-se de forma intensiva, la permanència de restriccions quant a l’aforament en espais públics durant força temps són, entre d’altres, motius de pes per fer-nos plantejar aquesta anul·lació”.

D’altra banda, agraeixen la comprensió de tothom, i els emplacen per a una propera edició. Ho expliquen fent un paral·lelisme entre la pròpia activitat i la realitat que significa viure l’actual situació d’emergència sanitària: “Estem convençuts que tots entenem que  hem d’actuar amb prevenció i amb realisme, i ara ens toca representar un paper en una obra imposada i en un escenari que no ens agrada gens”.

Prop de mig miler participants previstos en la XXVII Mostra

La que havia de ser vint-i-setena edició de la Mostra de Teatre d’Instituts Públics de les Comarques de Girona hauria aplegat prop de mig miler de participants, entre alumnes, professors i monitors. Provenien d’arreu del territori gironí: dels tres instituts de Blanes (S’Agulla, Sa Palomera i Serrallarga), així com de sengles centres educatius de Ripoll, Banyoles, Figueres, Lloret de Mar, Sant Feliu de Guíxols, Tossa de Mar, Celrà, Arbúcies, Roses i Girona.

També estava prevista la participació del Grup Jove del Centre de Formació Teatral ‘El Galliner’ de Girona. Com a convidats especials havien de ser a Blanes tres instituts de fora el territori gironí: de Cerdanyola, Barcelona i València. Pel que fa a la organització de l’esdeveniment, es comptava un any més amb el suport dels Serveis Territorials d’Educació a Girona, així com de l’Àrea de Cultura i Festes de l’Ajuntament de Blanes, l’Esbarjo Parroquial i l’Esbart Joaquim Ruyra.

La inauguració oficial s’havia previst pel dijous 14 de maig, i durant l’acte inaugural s’havia de retre homenatge a Josep Maria Uyà, professor de l’Institut de Celrà, qui va traspassar a finals del 2019. La Mostra de Teatre d’Instituts Públics de les comarques de Girona omple cada any els carrers de Blanes de les joves actrius i actors que composen els diferents grups, i que aprofiten la trobada, més enllà del fet teatral, per compartir vivències i intercanviar experiències.

1585067415Mostra de Teatre als INS 1.jpg