Barcelona. El Servei VinclesBCN s’adapta al COVID-19 i crea un canal de salut per atendre els dubtes de les 2.400 persones grans usuàries, que viuen soles

El canal de salut inclou 21 grups d’informació sobre el COVID-19, en el quals s’han distribuït les 2.400 persones grans usuàries de VinclesBCN, i on l’equip sanitari transmetrà les informacions que siguin d’interès sobre la pandèmia

La mesura, desenvolupada entre la direcció d’Infància, Joventut i Persones Grans i la direcció de Salut, neix per ser un suport oficial i rigorós que doni resposta a les demandes i inquietuds de les persones usuàries de VinclesBCN

El Servei VinclesBCN dedicat a pal·liar la soledat no volguda de les persones grans s’adapta al COVID-19 i obre un nou canal de salut per atendre individualment les preguntes de les 2.400 persones grans usuàries. Totes elles tenen més de 65 anys i viuen soles. El Servei té com a suport una app instal·lada a la tauleta o al telèfon intel·ligent que permet la comunicació a través d’Internet, i a la qual aquestes persones ja estan habituades.

El canal de salut, a banda de contestar les preguntes individuals, inclou 21 grups d’informació sobre el COVID-19, en el quals s’han distribuït les 2.400 persones usuàries, i que serà el principal canal perquè l’equip sanitari vagi transmetent les informacions que siguin d’interès sobre la pandèmia pers a les persones grans.

La mesura, desenvolupada entre la direcció d’Infància, Joventut i Persones Grans i la direcció de Salut, neix per ser un suport oficial i rigorós que doni resposta a les demandes i inquietuds de les 2.400 persones usuàries de VinclesBCN, tenint en compte que formen part d’un dels col·lectius més vulnerables davant el COVID-19. En cap cas es tracta d’un telèfon d’urgències. Per això es deixa clar en totes les comunicacions que és un telèfon d’informació i que els telèfons d’urgències són el 061 i el 112.

Amb VinclesBCN les persones usuàries poden gestionar les seves relacions socials utilitzant una aplicació senzilla instal·lada en una tauleta o un telèfon intel·ligent per comunicar-se tant amb el seu entorn habitual proper (família i amics), com amb altres usuaris de VinclesBCN, amb els que es creen grups de proximitat o bé d’interessos temàtics.

El nou canal de Salut que es crea està atès per un equip sanitari format per un metge i una infermera, que respon a les diferents qüestions que es plantegin pel canal habilitat mitjançant text o missatge de veu.