Barcelona. Barcelona activa el Pla Bàsic de Protecció Municipal en fase d’alerta i eleva a fase d’emergència el Pla Específic Municipal per a Risc Sanitari

L’Ajuntament de Barcelona ha activat el Pla Bàsic de Protecció Municipal en fase d’alerta i ha elevat a fase d’emergència el Pla Específic Municipal per a Risc Sanitari. La decisió s’ha pres durant la reunió diària que celebra el comitè de coordinació i seguiment que es va constituir el passat 26 de febrer per avaluar la situació de la ciutat en relació a l’evolució de la COVID-19. L’activació d’aquests plans responen a la voluntat de garantir que els serveis bàsics i essencials continuen funcionant amb normalitat a la ciutat i per prevenir qualsevol situació que es pugui produir en el futur. Igualment, els serveis centrals que vetllen per al desplegament dels respectius plans municipals ja han estat doblats per tal de garantir en qualsevol moment la seva operativitat.

D’altra banda, l’Ajuntament de Barcelona va fer arribar ahir al conjunt de treballadors i treballadores del consistori, en coordinació amb el comitè d’empresa, una instrucció sobre les mesures preventives, de protecció i organitzatives d’aplicació al seu personal. Igualment, s’han fet instruccions sobre la limitació de trasllats fora de Catalunya, una guia per aplicar el decret de contractació per emergència i una instrucció sobre les esdeveniments en l’espai públic i en espais tancats, seguint totes les recomanacions i directrius que han pres la resta d’administració públiques.

El consistori va comunicar ahir igualment el tancament preventiu de més de 400 equipaments de titularitat municipal amb l’objectiu de limitar la progressió de la COVID-19. La decisió, presa per la necessitat de preservar les persones amb més risc (gent gran i persones amb malalties cròniques) i també per facilitar la feina del sistema social i sanitari, implica el tancament inicial durant 15 dies d’aquells centres i equipaments que es consideren no essencials. Això implica el tancament de 101 escoles bressol municipals, 58 casals de gent gran, 52 centres cívics, 40 casals de barri, 40 biblioteques, 5 escoles de música municipals, un conservatori de música, 48 casals infantils i ludoteques, 16 espais joves i més d’un centenar d’instal·lacions esportives com pavellons poliesportius, pistes o centres municipals.

L’Ajuntament insisteix a transmetre un missatge de tranquil·litat al conjunt de l’organització i de la ciutadania, amb el compromís de seguir aportant informació actualitzada i transparent. Igualment, recorda que totes les mesures que s’estan prenent són d’acord als criteris establerts per les autoritats sanitàries competents.