Una seixantena de joves estudiants coneixen el sector turístic i les oportunitats laborals del Priorat, l’Alt Camp i la Conca de Barberà. La jornada "El sector turístic a les comarques d’interior del Camp de Tarragona" es va plantejar com un espai de trobada, de coneixement i de creació de xarxa, entre joves i empreses de les tres comarques

La Universitat Rovira i Virgili i els consells comarcals del Priorat, l’Alt Camp i la Conca de Barberà, per mitjà de les seves Oficines Joves, van organitzar el 26 de febrer una jornada de networking sobre El sector turístic a les comarques d’interior del Camp de Tarragona. La jornada, que va comptar amb l’assistència d’una seixantena de joves, va tenir lloc a la Facultat de Turisme i Geografia de la URV, a Vila-seca.

Aquesta iniciativa tenia per objectiu que els joves coneguessin el sector turístic i les oportunitats laborals existents a les comarques de l’Alt Camp, la Conca de Barberà i el Priorat, a través d’un espai de trobada, de coneixement i de creació de xarxa.

La jornada va comptar amb la presència de cinc empreses col·laboradores del territori: Coves de l’Espluga, Hotel Cal Llop, Adernats, Celler Família Torres i Hotel-Restuarant Cor de Prades. Es tractava, per tant, d’empres del sector turístic, especialitzades en diversos àmbits, com el turisme familiar, l’hostaleria, l’enoturisme i la restauració, per citar-ne alguns exemples.

Aquesta acció s’emmarcava en el projecte Odisseu: Programa per al retorn i la inserció laboral de joves al medi rural dins dels projectes de cooperació locals de l’ARCA. Entre els seus objectius destaca la voluntat de posar en contacte joves estudiants i empreses, a fi de permetre el coneixement mutu de les dues realitats i també potenciar l’arrelament dels joves al territori per a garantir el futur de les tres comarques.

En aquest sentit, cal tenir present que algunes empreses de les comarques de l’Alt Camp, Conca de Barberà i Priorat tenen un important pes en el sector turístic i ofereixen perfils laborals per cobrir els seus llocs de treball qualificats per als joves amb titulació superior.

Durant tota la sessió, la facilitadora gràfica Maria Batet, sota el concepte visual thinking, va realitzar una representació gràfica de les idees més importants exposades durant el networking.