Calonge. Calonge i Sant Antoni impulsa la creació d'una comissió de treball per potenciar el Parc d'Activitats Econòmiques

Buscar els mecanismes per donar un impuls renovat al Parc d’Activitats Econòmiques de Calonge (PAEC). Aquests era un dels objectius plantejats en la reunió que va convocar l’Ajuntament de Calonge i Sant Antoni i a la qual van assistir diversos representants d’empreses que tenen la seva seu al PAEC. A la reunió hi van assistir l’alcalde de Calonge i Sant Antoni, Miquel Bell-lloch, el regidor de Promoció Econòmica, Salvador Miquel, el gerent del Consell Comarcal del Baix Empordà, Albert Costa, el tècnic d’empresa del Viver d’Empreses Alta Mar, Quim Gudayol i la presidenta de l’Associació Comerç i Empresa de Calonge, Almudena Bonilla. Aquesta trobada amb les empreses del PAEC tenia diversos eixos de treball: presentar el nou equip de govern, plantejar la voluntat del nou govern de treballar en el creixement del PAEC, en la millora dels serveis d’aquest polígon i en la recerca de noves empreses que s’hi vulguin instal·lar i, finalment, incentivar la creació d’una comissió de treball formada per 3 o 4 empreses situades al PAEC.

La reunió, impulsada per la Unitat de Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Calonge, va centrar part del contingut en l’objectiu de crear una comissió de treball per disposar d’un interlocutor estable per poder impulsar i acordar les mesures de millora del PAEC. Amb la finalitat de millorar la comunicació amb les empreses del PAEC es va proposar la creació d’aquesta Comissió de Treball, de manera que l’Ajuntament tingui un interlocutor directe format per empreses del mateix PAEC, amb coneixements reals de la zona empresarial i que permeti establir uns objectius de millora dels diferents serveis d’aquest polígon.

Actualment hi ha 46 empreses instal·lades al PAEC, i aquest polígon encara té capacitat per créixer. A dia d’avui una quinzena d’empreses del PAEC estan associades a l’Associació de Comerç i Empresa de Calonge.  Per aquest motiu no es proposa la creació d’una nova associació sinó la creació d’una Comissió de Treball per no dispersar esforços. Arrel d’aquesta proposta durant la reunió es va acordar crear un grup de treball del PAEC format per Xantal Noëlle, de l’empresa Art Play, Alexandra Colls, de Cashkeeper i Toni Cruz, de Construccions Germans Cruz.

Per altra banda, la Unitat de Promoció Econòmica treballa per captar  noves empreses que s’hi puguin establir i promocionar la marca PAEC Altamar. Bona part dels esforços s’encaminen a facilitar la creació de micronaus, que permetin la instal·lació de petites i mitjanes empreses. Durant la trobada amb els empresaris també es van tractar temes com la millora del servei de correus, senyalització, fibra òptica, i neteja, entre d’altres.