Solsona. Prop de mig miler de joves del Solsonès disposen del carnet que els ofereix avantatges i descomptes a la comarca

Prop de mig miler de persones disposen ja del carnet jove expedit per l’Oficina Jove del Solsonès, que des de principi de mes permet gaudir de múltiples descomptes i avantatges en establiments, equipaments i activitats de la comarca. Aquest dimecres han presentat el servei el regidor de Joventut de Solsona, Joan Parcerisa, i la consellera comarcal d’Acció Social, Mercè Ibran. Per ara s’hi ha adherit una trentena d’establiments, negocis i entitats, però l’organització fa una crida per ampliar aquesta xifra.

El carnet jove del Solsonès, que és gratuït, s’adreça a la població d’entre 12 i 30 anys. La iniciativa és “fruit d’una demanda del jovent per gaudir d’una manera activa de les possibilitats que ofereix el territori”, explica Joan Parcerisa. Alhora, compleix l’objectiu de “potenciar el consum de proximitat entre aquest sector de la població”. Era una idea que s’ha materialitzat a través de l’Oficina Jove, que va obrir portes als baixos del Casal de Cultura i Joventut de Solsona a final del 2018.

És un format que ja fa temps que funciona a altres llocs i impulsat per altres ens, tal com assenyala Mercè Ibran. S’ha d’interpretar, segons ella, com “una petita acció que, sumada a d’altres, ha de contribuir a què els joves arrelin a la seva terra, la dels seus avis i pares”.

“Aquí, preu jove”

Qui se’n vulgui beneficiar ha de cursar la sol·licitud directament a l’Oficina Jove, presencialment, o bé a través de l’enllaç que apareix a la biografia del compte @ojsolsones a Instagram. Fins ara ja ho han fet més de 400 joves. Tots ells reben informació per correu electrònic i les xarxes socials dels avantatges i descomptes que els brinden empreses d’activitats de lleure, gestories, botigues d’esports, moda, joieries, farmàcies, llibreries, espais de salut, entre altres sectors. Els establiments col·laboradors s’identifiquen amb el distintiu “Aquí, preu jove”.

Cada negoci, entitat o associació que participa en aquesta iniciativa escull lliurement el tipus d’avantatge que ofereix. A més, el pot anar actualitzant periòdicament. L’Oficina Jove anima establiments i serveis que s’afegeixin a aquest projecte, amb què també s’incentivarà el consum local. Per fer-ho, poden enviar un correu electrònic a Aquesta adreça electrònica s'està protegint contra robots de correu brossa. Necessites JavaScript habilitat per veure-la. i rebran un conveni de col·laboració per signar.