Banyoles. Comunicat sobre el Coronavirus

L’Ajuntament de Banyoles informa que les activitats extraescolars regulars dels equipaments municipals es mantenen amb total normalitat. En aquest sentit, se suspenen a partir de demà dijous i per als propers quinze dies les activitats extraordinàries previstes per l’Escola Municipal de Música, la Biblioteca Pública i els museus de Banyoles, davant l’activació en fase d’alerta del Pla de Protecció Civil per a malalties emergents que limita l’aforament dels actes amb públic.

En el cas de l’Escola Municipal de Música, l’activitat docent es manté, però es cancel·len les activitats fora de l’horari lectiu. També se suspèn l’activitat organitzada conjuntament amb la Biblioteca Pública ‘Dones, recuperem la veu!’ amb l’escriptora Roser Amills, prevista per demà al vespre a l’Ateneu Bar.

Pel que fa a la Biblioteca Pública, es mantenen els serveis ordinaris de l’equipament, (servei de préstec, internet, aula d’estudi, servei d’informació i de consulta,...), però es cancel·len els clubs de lectura, l’Hora del Conte i la sessió del cicle ‘Vers al bar’ amb Eva Baltasar, prevista per al dijous 26 de març a l’Ateneu Bar.

I en el cas dels Museus de Banyoles, es manté el servei de museus i les activitats previstes, però se suspèn l’activitat dels Dijous Culturals, organitzada conjuntament amb l’Àrea de Benestar Social i el Casal Cívic, prevista per demà dijous al Museu Darder.

Pel que fa a la programació d’arts escèniques, es manté la programació dels espectacles Peccatum de Toni Gomila, previst per aquest divendres a La Factoria; així com l’espectacle de teatre familiar El col·leccionista de pors, d’aquest diumenge al Teatre Municipal, a més de Dolors, del divendres 20 i dissabte 21 de març també al Teatre Municipal. En els tres casos, però, es limitarà l’aforament complint amb les restriccions establertes per Protecció Civil.

Per contra, es posposa a una nova data el concert de Rocío Márquez previst per aquest dissabte a l’Auditori de l’Ateneu, davant la impossibilitat de complir amb la restricció per l’aforament. La nova data per al concert es comunicarà oportunament. Les persones que ja havien comprat la seva entrada se’ls retornarà l’import de les entrades.

Des de l’Ajuntament de Banyoles se segueix amatent les recomanacions dels diferents departaments de la Generalitat i s’han reforçat els serveis de neteja, tant dels edificis com dels serveis municipals. En cas de qualsevol novetat important, es comunicarà a través dels canals oficials del consistori.