Blanes. ‘Il Peso dell’esere’ al Teatre de Blanes obre el programa professional que seguirà amb una producció de Paco Mir

El Teatre de Blanes va aixecar el teló de la programació professional fa pocs dies amb una impactant peça de dansa: ‘Il Peso dell’esere’. Dirigida i protagonitzada per Francesco Palmitesta, el van acompanyar dalt l’escenari la ballarina internacional blanenca Natàlia Pérez, així com Maria Garreta i Laia Llagostera. Completaven la coreografia com a figurants Laura López, Selena Polo, Jordi Rodes, Isabel Stutje, Lorena Vázquez i Paula Vives.

La coreografia no va deixar indiferent ningú que assistís a l’espectacle: des del minut zero una colpidora música ja va ajudar a introduir-se de ple en el nus argumental de tot un repte. El què plantejaven els ballarins i ballarines des de l’escenari era una pròpia auto-reflexió del públic perquè es plantegés com seria viure la vida sense l’inevitable pes de les expectatives que tenen els demés, la societat en conjunt.

En definitiva, una crítica a una societat que, ara més que mai, advoca per models i estàndards estètics massa efímers per sentir-se part de la societat. Per por a sentir-se rebutjats, el què solen fer les persones és sacrificar la seva individualitat per esdevenir part d’un grup, perdent de manera conseqüent la seva pròpia identitat diluït en una massa uniforme que dóna prioritat a tota una sèrie de requisits buits de contingut.

El llarg aplaudiment amb què el públic va reblar la funció va ser un clar indici que va complaure tant entesos i enteses en la matèria com a neòfits que, senzillament, es van deixar endur per la poesia visual en moviment. Val a dir que la producció va comptar amb el suport de Danstudio, la nova acadèmia de dansa de la coprotagonista de l’obra, Natàlia Pérez, que comparteix amb Francesco Palmitesta –director de la coreografia- un passat comú al prestigiós Balleto de Siena, a Itàlia.

‘De Mares i Filles’, de Paco Mir, continua la programació professional

La programació professional al Teatre de Blanes –que forma part del projecte conjunt del ‘Teatre de la Costa Brava Sud’ amb Lloret de Mar- continuarà aquest proper dissabte, 29 de febrer, amb una altra peça realment colpidora. L’obra ‘De Mares i Filles’ està escrita i dirigida per Paco Mir, més conegut per ser un dels membres del llegendari i veterà grup ‘El Tricicle’.

Si bé està presentada com una comèdia, també té un rerefons agredolç que ja s’entreveu amb el mateix títol de l’obra. De fet, allí on s’ha representat, arriba al fons del cor dels espectadors en una barreja de riures i llàgrimes que es barregen com en la vida real. El mateix plantejament ja és una pista de què es desenvoluparà dalt l’escenari: una mare malalta rep la visita de la seva filla a l’hospital on està ingressada, després que feia anys que no es dirigien la paraula.

Per donar vida a les dues úniques protagonistes de l’obra, es compta amb dues actrius amb nom propi: Mont Plans i Annabel Totusaus. L’enfrontament dialèctic de totes dues transita per diversos estats emocionals, tot i que predomina un to clarament humorístic. ‘De Mares i Filles’ es representarà al Teatre de Blanes el proper dissabte 29 de febrer a les 9 de la nit. El preu de l’entrada és de 15€, i cal recordar que coincidint  amb la nova programació del 2020 han augmentat les bonificacions per a l’adquisició d’entrades per a espectacles professionals.

Tots els descomptes oscil·len entre el 20% i el 50%. En el cas de famílies nombroses, jubilats i carnet jove ara és del 20%, quan abans havia estat del 15%. Els descomptes per grups han passat del 25% al 30%, i per la possessió del Carnet de la Biblioteca de Blanes s’ha augmentat del 10% al 15%. Per últim, en els casos de les Parelles Lingüístiques, així com els alumnes de Teatre i Dansa de Blanes, s’ha passat del 25% de descompte al doble, el 50%.

Més informació i venda d’entrades on line a través del web del Teatre de la Costa Brava Sud: https://www.teatredelacostabravasud.cat/ca/programacio/c/140-de-mares-i-filles.html

1582844671IL PESO DELL'ESSERE - 1.jpg
1582844671IL PESO DELL'ESSERE - 5.jpg