Altafulla. L'Ajuntament d'Altafulla tornarà a posar un autobús a disposició de la ciutadania per a la manifestació del 8 de Març a Tarragona

La regidoria de Polítiques de Gènere de l’Ajuntament d’Altafulla, que encapçala la coalcaldessa Alba Muntadas, tornarà a posar un autobús a disposició de la ciutadania perquè assisteixi a la manifestació unitària que tindrà lloc a Tarragona el diumenge 8 de març per commemorar el Dia Internacional de les Dones, i denunciar un cop més, les desigualtats existents encara. Les inscripcions han de tramitar-se mitjançant el correu electrònic Aquesta adreça electrònica s'està protegint contra robots de correu brossa. Necessites JavaScript habilitat per veure-la. . Les places són limitades.

La regidoria de Polítiques de Gènere ha configurat, amb la col·laboració de diverses entitats, una àmplia oferta de propostes, que començaran el dimarts 3 de març i s’allargaran fins el dia 13.

El tret de sortida del programa d’actes el donarà la visita al Castell dels Montserrat que oferirà l’Ateneu Cultural de Dones a les seves sòcies el dia 3. Hi ha programats dos torns –un a les 12:00 hores, i l’altre, a les 12:30 hores. Les places són limitades, i per participar-hi cal fer reserva prèvia al telèfon 628 90 97 02.

El programa es reprendrà el dia 5 a les 19:00 hores al Museu Etnogràfic amb la sessió de contes “Histèries uterines”. L’endemà, dia 6, serà el torn de la projecció del documental “Jericó, el infinito vuelo de los días”, de la directora Catalina Mesa, de la mà del Cineclub Altafulla Link.

El dissabte 7 de març se celebrarà la jornada “Dones i Esport”, amb el suport del Consell Esportiu del Tarragonès (CET). Per la seva banda, el Club Marítim oferirà, de 10:30 a 12:00 hores, una classe oberta de pàdel; i de 12:00 a 13:00 hores, una travessa de paddle surf.

En tots dos casos, caldrà fer inscripció prèvia a través del telèfon 977650263, o del correu electrònic Aquesta adreça electrònica s'està protegint contra robots de correu brossa. Necessites JavaScript habilitat per veure-la. . La jornada culminarà amb una sessió de zumba, a les 19:00 hores al gimnàs de l’escola La Portalada.

La jornada central serà el diumenge 8 de març, quan es commemora el Dia Internacional de les Dones. L’Ateneu de Dones encetarà la programació amb un esmorzar de forquilla, a les 10:00 hores a l’Ermita de Sant Antoni. Per participar-hi, cal posar-se en contacte amb l’entitat abans del 4 de març.

La commemoració més institucional tindrà lloc a les 17:00 hores al Museu Etnogràfic. L’acte comptarà amb la performance teatral del grup +A Prop, la lectura del manifest, i la participació a la manifestació que tindrà lloc a Tarragona.

L’endemà, dia 9, a partir de les 19:00 hores, el Museu Etnogràfic també acollirà un recital de les lectures “Nosaltres: Lilith”, a càrrec de les alumnes del Taller d’Escriptura Creativa de l’Ateneu de Dones. En acabar, Ariadna Terrón oferirà un concert d’arpa.

El programa es reprendrà el dijous dia 12 a les 17:00 hores, amb l’exposició “Quin temps tenim”, que s’instal·larà al vestíbul de l’Ajuntament. I a les 18:00 hores al Centre d’Entitats, la directora de teatre local Joana Badia presentarà i dirigirà “l’Homenatge a les Dones Grans. Grans Dones”.

Les activitats del Dia Internacional de les Dones acabaran el divendres 13 de març a les 20:00 hores al Museu Etnogràfic amb un recital de poesia d’autores femenines acompanyat d’un tast de vins, a càrrec d’Alba Mascarella. L’acte serà a proposta de L’EINA.

15826383598M2019.JPG