Blanes. Més de mig miler participants en la Festa Infantil i Familiar del Carnaval de la Costa Brava Sud a Blanes

Aquest 2020 el Carnaval de la Costa Brava Sud a Blanes ha arribat carregat de novetats, i potser una de les més representatives és el canvi d’ubicació d’un dels dos actes centrals que composen el cicle festiu. Es tracta de la Festa Infantil i Familiar, que ha tornat als seus orígens aquesta tarda de dissabte per allotjar-se de nou on s’hi va estar durant un bon nombre d’anys: la Plaça dels Dies Feiners, al centre de Blanes.

Durant els tres darrers anys la festa s’havia estat acollint a la Ciutat Esportiva Blanes però, tot i que s’havia guanyat en amplitud i la seguretat que en cas de pluja es podria seguir fent, hi ha un component que una part dels participants havien reclamat que es canviés. Mentre la Ciutat Esportiva Blanes és lluny del nucli històric, la Plaça dels Dies Feiners es troba ben bé al cor de la vila, al seu centre urbà.

També havien mostrat la seva predilecció perquè la festa retornés al centre de la vila els comerciants del nucli antic, ja que s’entenia que al fer-se a la Ciutat Esportiva les famílies se sentien més atretes a portar als infants a la festa i no baixar al centre. Sigui com sigui, aquest 2020 ha marcat el retorn a l’emplaçament originari, un canvi que ha estat molt ben rebut per tothom.

Música, animació i Concurs de Disfresses Infantil i Familiar

Si bé s’ha canviat la ubicació, el què no s’ha variat ha estat el contingut de la festa, que ha inclòs els mateixos atractius que durant els darrers anys l’han fet especialment concorreguda. Durant tota la tarda el moviment de públic ha estat constant per gaudir de diversos ingredients. Un d’ells ha estat poder pujar gratuïtament als inflables a càrrec d’OK Titans, així com participar en Tallers Creatius per a totes les edats, o bé gaudir de l’espectacle d’animació i ball ‘Avui Fem Pop’, amb el grup ‘Orelles de Xocolata’.

El grup ha tingut entretinguda la canalla i els familiars que els acompanyaven durant una bona estona. Les cantants, que en ocasions també han fet de xanqueres animant tothom a engrescar-se, han fet repàs a un bon grapat d’èxits de tots els temps, des dels llegendaris Beatles fins a Beyoncé, passant per Lady Gaga i la cantant que actualment està acaparant premis a tot arreu: Billie Eilish i el seu ‘Bad Boy’ que arrasa pistes de ball.

Coincidint amb l’inici de la festa s’han començat a fer les inscripcions pel Concurs de Disfresses Infantil i Familiar, que inclou tres categories: la Mini (de 0 a 4 anys), la Infantil (de 5 a 12 anys) i la Familiar, per a grups de famílies. El jurat haurà de valorar diversos conceptes: originalitat de la disfressa, disseny, material amb què s’ha confeccionat i la temàtica triada. També s’haurà de tenir en compte si són d’elaboració pròpia, així com els complements: maquillatge i pentinat. Tota la jornada està comptant amb un mestre de cerimònies d’excepció; Guillem Bitlloch.

La culminació del Concurs de Disfresses Infantil i Familiar arribarà cap al final de la festa d’aquesta tarda, amb la Desfilada dels participants en les tres categories, deixant pel jurat la difícil tasca d’haver de triar a qui s’atorguen els tres primers premis en cada grup. Finalment, el lliurament de guardons posarà la cirereta del pastís per a una entretinguda tarda on la gresca, la música i l’animació han estat els seus trets principals.

1582425362Festa Infantil (1).JPG
1582425362Festa Infantil (3).JPG