Canal Ajuntament

Barcelona. El programa CREAmedia 2020-2022 donarà impuls a prop de 50 projectes d’indústries creatives

El Govern municipal ha presentat les línies prioritàries del mandat per aquest sector on Barcelona concentra un 49.5% dels llocs de treball de les indústries creatives del país i on el teixit empresarial creatiu representa el 12,2%

La primera preselecció dels projectes comença avui, i les start-ups poden presentar les seves candidatures per rebre el suport municipal i connectar-se amb el teixit empresarial de la ciutat

El programa compta amb suport econòmic europeu FEDER, i amb la col·laboració de l’Institut Català d’Empreses Culturals (ICEC) de la Generalitat i la Fundació Catalunya Cultura, i a més, s’hi sumaran l’ESCAC i la Plataforma d’Audiovisuals de Catalunya

El programa CREAmedia de Barcelona Activa per a emprendre en el marc de les indústries creatives es renova per oferir nous serveis d’acompanyament, impulsar la creació d’empreses creatives i potenciar Barcelona com a pol de talent creatiu. En els propers tres anys, el programa CREAmedia 2020-2022, donarà impuls a prop de 50 projectes d’indústries creatives.

Barcelona és una ciutat creativa, i els darrers indicadors econòmics demostren el pes de les indústries creatives dins l’economia de la ciutat on el teixit empresarial creatiu representa el 12,2% i concentren un 49,5% dels llocs de treball del sector en el país.

El primer tinent d’alcaldia i president de Barcelona Activa, Jaume Collboni, ha declarat que “en aquest mandat hem posat un dels accents en l’àmbit de les indústries creatives. Donem resposta al que és una realitat a la ciutat: en els darrers anys s’ha creat teixit industrial i empresarial al voltant de les indústries creatives, 150.000 llocs de treball en l’entorn, i això ha de ser objecte i subjecte d’una política pública. S’han de crear programes que impulsin i donin consistència al sector de les indústries creatives a la ciutat, i donar fortalesa a tota mena de creació. Volem pivotar la base econòmica del futur sobre la capacitat que té Barcelona d’atraure talent” .

Jaume Collboni ha afegit que el compromís amb el programa CREAmedia és consolidar-lo i que el talent de les indústries creatives tingui espais propis, actualment a la Incubadora Almogàvers i ha anunciat que “el 2022, Barcelona tindrà un espai de referència per a les indústries creatives a l’emblemàtic Palo Alto del Poblenou”.

El Govern municipal, a través de la regidoria de Turisme i Indústries Creatives, va presentar el passat mes d’octubre, les línies d’actuació dels propers anys per prioritzar el sector de les indústries creatives amb una estratègia a nivell local i internacional, i com a sector amb entitat pròpia configurat pel sector de la moda, el disseny, l’arquitectura, la restauració, les aplicacions informàtiques aplicades al mon de la comunicació com a compendi de l’aplicació de les noves tecnologies a la creació de nous escenaris estètics.

El programa CREAmedia és un puntal estratègic per impulsar la Mesura de Govern de les indústries creatives. Es constitueix en la Incubadora Almogàvers del 22@, una plataforma permanent de trobada de la comunitat emprenedora i innovadora vinculada amb les indústries del sector. A més d’un espai d’incubació referent a la ciutat, la voluntat és potenciar les connexions locals i internacionals de les start-ups creatives, crear un fòrum d’inversions i organitzar trobades de l’ecosistema a través d’esdeveniments on compartir experiències.

El regidor de Turisme i Indústries Creatives, Xavier Marcé ha destacat que “El programa CREAmedia permet aflorar el talent de les persones emprenedores de les indústries creatives i a través d'un acompanyament personalitzat i d'una metodologia de formació i lideratge aquest talent podrà arribar a transformar l'economia de la ciutat”.

El programa CREAmedia 2020-2022

A partir d’avui, el programa CREAmedia fa una crida a les empreses per seleccionar les primeres 15 start-ups que s’instal·laran a la Incubadora Almogàvers per rebre suport per definir i concretar el seu model de negoci. Les persones emprenedores tindran un espai durant sis mesos acompanyats dels equips tècnics de Barcelona Activa i de professionals del sector. Aquest és el temps considerat perquè la persona emprenedora generi un model de negoci viable i sostenible en les indústries creatives. Un cop aconseguit aquest objectiu, les start-ups creatives poden buscar fórmules per desenvolupar els seus projectes a d’altres centres, com poden ser els espais de l’agència municipal destinats a l’emprenedoria.

A més, el programa oferirà formació amb tallers exclusius de lideratge, digitalització del projecte i connectivitat amb l’ecosistema. La moda, el gaming, l’audiovisual, el disseny, l’arquitectura, la restauració, new media i les apps de comunicació, són exemples dels àmbits dels projectes que s’hi presentaran.

Aquesta evolució del programa CREAmedia permetrà també identificar projectes emprenedors i innovadors en aquest sector i una eina de suport a la creació d’empreses i start-ups, així com la seva sostenibilitat comercial, econòmica, financera i social. La comunitat emprenedora d’indústries creatives trobarà un espai on generar una xarxa o ecosistema, formar part d’un hub que permeti la connexió internacional amb altres ciutats del món, i tenir una agenda d’activitats i esdeveniments.

Un dels objectius és la creació d’una xarxa Alumni CREAmedia; i es vol ampliar el nombre de socis públics i especialment privats, que reforcin el programa. Actualment compta amb la col·laboració del Servei de Desenvolupament Empresarial de l’Institut Català d’Empreses Culturals (ICEC) i de la Fundació Catalunya Cultura, i tindrà en les següents edicions el suport de l’Escola Superior de Cinema i Audiovisuals de Catalunya (ESCAC) i de la Plataforma d’Audiovisuals de Catalunya (PAC).

Un altre punt clau serà que les start-ups puguin testejar els seus productes i serveis, és a dir, fer proves de concepte a les corporacions. Aquestes proves, més usuals en les empreses industrials, facilitarà que les empreses creatives també generin innovació dins del sector, i, en un altre sentit, s’obrirà el camí cap a la digitalització de l’ecosistema d’indústries creatives.

Casos d’èxit del programa CREAmedia

Des del 2018, amb l’anterior format, hi han participat 60 projectes, s’han creat 26 empreses i d’altres estan en fase de constitució. Gairebé el 50% dels projectes que han participat ja han constituït una empresa. Alguns casos d’èxit d’aquestes últimes edicions són els següents:

Cooncert: Va començar com una empresa per a que les persones poguessin demanar els seus artistes favorits (del circuit Indie, principalment)  per actuar a la seva ciutat. Actualment, tot i mantenir la línia de negoci anterior, donen suport als artistes per a planificar millor les gires, mitjançant bases de dades i desenvolupament tecnològic en la seva plataforma.

Bridge 48: En el sector de la música ha creat un espai que pretén ser referència com estudi de producció musical en l’especialitat electrònica, així com un centre amb serveis de formació i seminaris dirigits a aquest nínxol de mercat.

Sounds Market: Són un equip de 3 emprenedors aficionats a la música i experts en  màrqueting, enginyeria de les TIC  i dissenyador en BTech, que han creat una app per a músics on l’usuari pot comprar, llogar instruments, llogar locals d’assaig, sales de concerts, estudis de gravació i classes de música. Compten amb 35.000 descàrregues.

Chiquita Room: Creació d’un espai a Barcelona que funciona com una galeria, residència d’artistes, productora de projectes, editorial de llibres i escola d’inspiració. Recentment ha participat a la fira d’art contemporani Swab el club collectors per iniciar una comunitat educant en una cultura de compra i col·leccionisme emergent i assequible.

Halley Accesories: És un estudi de disseny, producció i comercialització d'articles de disseny únics relacionats amb el món del motociclisme clàssic. El primer producte va ser el Halley Helmet Rack, un penjador de cascs de disseny, un producte llançat al mercat a través de la plataforma de crowdfunding Kickstarter.

Per a més informació: http://www.barcelonactiva.cat/creamedia


Canal Ajuntament 2012 | Un projecte de NOTIDIG | redaccio@canalajuntament.cat | Avís Legal | 667732409

Top Desktop version