Calonge. Les platges de Calonge i Sant Antoni renoven els certificats europeus de qualitat

Les platges de Calonge i Sant Antoni han renovat un any més les certificacions ambientals de qualitat EMAS (European Management Audit System)  i ISO 14.001 que atorga la Unió Europea i que garanteixen l’excel·lència a la gestió ambiental. Les platges del municipi van obtenir per primer cop aquests certificats l’any 2004, i s’han renovat sense interrupció fins avui. Per renovar-los les platges han superat amb èxit el procés d’auditoria i verificació necessaris que garanteixen la qualitat de les platges des de diversos punts de vista mediambientals. La renovació dels certificats de qualitat s’ha obtingut per les quatre platges del municipi: Es Monestrí, Sant Antoni, Torre Valentina i Cala Cristus.

Aquestes distincions s'obtenen després d'un complet procediment d'avaluació ambiental que es manté amb controls anuals. D'aquesta manera, amb la renovació de les certificacions de qualitat el litoral  de Calonge i Sant Antoni garanteix la qualitat de les seves platges, tant en aspectes microbiològics i físics de l'aigua i de la sorra, com de la resta de factors que poden incidir en el seu estat, com són el funcionament dels serveis de temporada i la neteja, entre d'altres. Aquesta regulació engloba els serveis de neteja de platges, la recollida de residus de les aigües de bany, el manteniment de les instal·lacions, el manteniment dels sanitaris públics, el servei de salvament i socorrisme i les concessions de manera que tots mantinguin un comportament ambiental correcte.

La norma internacional ISO 14001 sobre gestió ambiental té per objectiu proporcionar elements d’un sistema de gestió ambiental efectiu, que pugui ser integrat amb altres requisits de gestió, per ajudar a aconseguir objectius ambientals i econòmics. La certificació és el procés de verificar el compliment de tots els requisits de la norma que realitzen organismes de certificació acreditada.

L’EMAS és el sistema de gestió ambiental que té per finalitat disminuir els impactes ambientals sobre el medi ambient. És un sistema voluntari que permet avaluar i millorar el comportament ambiental i difondre la informació oportuna al públic i a d’altres parts interessades. El principal objectiu és assegurar un alt nivell de protecció del medi ambient i garantir l’excel·lència en la gestió ambiental.

1582028804passeig.jpg