Gironès.Èxit d'acollida de la proposta educativa del 'Centre de Visitants del Gironès' per al curs 2012-2013

Escoles de Girona, Salt, Sarrià, Celrà, Sant Julià de Ramis i Cassà de la Selva van participar a les jornades formatives, 'Experiències Educatives', que es van portar a terme els dies 6 de juliol i 7 de setembre

Un total de 30 professors i professores, de diferents centres educatius, pedagògics i ampes de la comarca del Gironès, han assistit i participat, a les dues convocatòries del Centre de Visitants del Gironès celebrades els dies 6 de juliol i 7 de setembre, respectivament, per a presentar la seva proposta pedagògica per aquest curs 2012-2013, sota el títol 'Experiències Educatives'.

Ambdues sessions, que han obtingut una bona acollida per part de les escoles participants, s'han portat a terme amb l'objectiu de presentar la proposta pedagògica del Centre de Visitants del Gironès. Sens dubte, una proposta singular que anima a redescobrir la comarca treballant la seva història i el seu patrimoni i que comprèn des de P3 fins a batxillerat i cicles formatius, així com tallers d'oficis. Les jornades han consistit en una benvinguda/presentació dels continguts, projectes i estratègies i visita guiada, a càrrec de la directora del Centre de Visitants, Neus Vila, una explicació de les propostes per cada nivell curricular, a càrrec de la coordinadora dels serveis educatius del Consell Comarcal del Gironès, Montse Pou, i en informacions sobre el procediment a l'hora de fer les corresponents reserves, a càrrec de la responsable de turisme escolar, Laura Rubia. El punt i final a la jornada el posava un tast de productes locals a l'Espai de Gastronomia.

D'altra banda, a més de l'oferta educativa, el Centre de Visitants del Gironès també ofereix altres serveis com la reserva d'activitats en altres espais de la comarca per combinar amb activitats del centre, així com la possibilitat de gaudir del transport gratuït.